När finsk nyår är som bäst

- Voi saatana.. anna paukku... ge en syp.. är det första jag hör när jag stänger arbetsdörren. När jag går genom parken möts jag av parkbänksgubbar som slocknat. Jag ringer förstås polisen. Och försöker väcka dem. Tala och underhålla dem tills hjälpen är framme (jobbat på finlandsbåten i många år så har vanan inne!)

Bete er som folk. Och enjoy the nya året! Men börja inte slockna på parkbänkar så jag får sköta om er. Slutjobbat för Daniels del i år.

Pussen puss.


Bobby Ewing den sköna

Kastar min trosor i tvättmaskinen. Kalla duschen efter jobbet. Tvättstrålar mina kliande arsle. Och plädar om mig på soffan. Med snask och blask.

Ska gotta mig med mina nya Dvd Dallas.  Jag fick inte se Dallas som liten eftersom det började så sent som 21.00. Men bandande in på vhs i smyg. Njöt och log när ingen såg. Allt för min Bobby Ewing - min första aptitretare.

Nu ska jag återigen få uppleva Bobby. Och sköna mig under pläden. Något äldre - utpumpad, slak och trött.


Akta er för mansslukare

- Jag såg att du dansade med min pojkvän i lördags, hojtade eleven. Jag fick munhäfta. Paff. Försökte samtala professionellt med bruttan om oskyldigt skojedans på logen.

Sanningen är den att minnet tryter. Skrattade bort eländet. Och fortsatte undervisa. Helst ville jag stänga in mig i snickerboda. Och tälja mina gubbar. Inte bara för att jag stjäl era karar. Nu slukar jag elevernas karar också. Och sätter unga dramahjärtan i brand.

Fräscht.


I goda händer

Dåligt har gossen bloggat. Men Gossen är i goda, hårda händer. Han lever och mår.

- Lämna tjejerna hemma och kom och ge mig omsorg brölar jag. En timme senare trippar gossarna in. Och sköter om mig så väl. Och piggar upp en sliten gosses kropp och tår med hård massage.

Jag är i goda händer. Det må ni lita på. Tacka vet jag skickligt uthålliga gossar.


När stand up ger julefrid

- Ka.. Kalli.. Kalli Ankka, Kalli Anka... skrattar Siv så taket lyfter.

Varje år brukar jag köra stand up för utvecklingsstörda. I år var jag Kalle Anka och spexade.

- Kaa... Kaaalli Ankka, Kalli anka... ropar de i kör. De skrattar så de kisar. De skrattar till tårar.

Det skrattet. Den urfina skrattet från hela kroppen ger mig julfrid.

- Kaalli.. Kalli ankka..Kalli Ankka ropar de i kör. Sivan kissar på sig av skratt.

Då. Just då är Daniels jul komplett.



Hyvää joulua!

Oj sån vill ha, dräglar jag. Syftar på underkläderna. Och lite på herremannen. Vilket paket. Hoppas Suomi tomten är snäll. Och visar lite mänsklighet. Så Daniel blir nöjd och full-ändad.

Smaska i er julens goda. Slå er ner på soffan och släpp en fis. Pusta ut. Och bara njut.

och rå om varandra.
Pusseli puss. 

Den finska julen

På julen brukar vi ofta hälsa på släktingar i Sverige. Jag och min syster brukar niga, bocka och le. Dansa kring julgranen. Titta på Kalle Anka. Och slafsa i oss skinka med god aptit.



I år ska vi fira jul i det vackra Finland. Här ter sig traditionerna lite annorlunda. Vi bastar och rullar i snön. Alla tar ett dopp i isvaket. Sedan grillar vi körv. Och slafsar i oss skinka. Därefter dansar vi humppa utomhus. Och alla grannar samlas, dansar och smuttar på julens varma drycker.

Vi sjunger om söderns länder. Och jag öppnar ivrigt kalenders sista lucka. 




Min fina utmärkelse

Daniel klädsel färggrann så fin
får oss att skämmas och lida pin.
Daniels finska blogg
får oss att vilja ta en grogg.

.. så löd byfestkommiténs motivering.

Jag neg, grät en tår och tackade mormor Adéle för utmärkelsen. Man ska följa sin egen väg, brukar min mormor Adéle säga. Jag niger och huttrar:

Tänk att andra får lida pin.
För att jag är så rar och fin.
För att jag klär mig som en riktig kar.
Och en förförisk rumpa har.



Julfest på hölogen

Ikväll vankas julfest på skogsbyns logfest. Ett kärt uppträdande av bandet Värttinä väntar.

Enligt tradition spelas folkmusik. Koskenkorva flaskor cirkulerar. Enligt gammal sedvana smuttar folk och skickar flaskan vidare. Fiolerna spelas och alla dansar. 

Nu ska jag klä mig bussigt. Raka nyllet. Niga så fint. Och bjuda upp jäntor och herremän.

Käre Logfest - nu kommer jag på hödans med bravur.


Skolutflykt

Så man läst, svettats och våndats i natt. Denne blonde fnittertippa ska undervisa i biologi idag. Och finnen kan föga dåligt om biologins underbara värld.

Läser in mig på blommor och bin. Träd, löv och vackra skogar. Sedan ska vi göra en liten utflykt för att titta på naturens vilda träd. Visste ni att granbarkborrarna lockas endast svagt av doften från färsk träd. När de börjat borra sig in i barken avges doftämnen, ett s.k. aggregationsferomon, som starkt lockar andra granbarkborrar av båda könen till det angripna trädet för att föröka sig? Det ni rara.



 


Ge mig diamanter.

Jag har föga vetskap om den glade jäntan. Hon heter Linda Bengtzing. Hon uppträder så energiskt i den finländska skogen.

Kom ge mig diamanter, sjunger hon under sprudlande konfetti.

Bengtzing avslöjar att det garanterat lär bli en och annan troschock i de finländska skogarna. Vinterbad kallar.
- Dina dansare får gärna troschocka mig. Har de stora diamanter?
- Du skulle bara veta lilla gubben. Fråga honom, skrattar Linda.

Oj, smaskar jag. Gör mig redo för attack. Snubblar, faller och står knäböjd inför skimrande diamanter. Och hårda juveler. Jag tror jag är i himlen.


Min fina pengabörs

Pengar är som gödsel, till ingen nytta om de inte sprids, säger min mormor Adele medan vi sörplar kaffe och syr. Mormor stickar ett par sockor och jag en pengabörs att ha slantarna i.

Lev du gosse för dina slantar, annat var det då jag var ung och krig härjade. Sedan sörplar vi en påtår och slafsar i oss 7 sorters kakor.

Sedan beundrar vi den fjädriga pengapåsen. Och sörplar vidare.


Turboladyns lockelser

Turboladyn slår sig ner brevid mig i bussen. Hon stinker sprit och gammal askkopp.

- Ska du ha en sup pojk, frågar hon och kraxar med sin whiskyröst.
- Nej tack, niger jag och ler.

Hon börjar kraxa i telefon och alla i bussen ler generat.
- Inte i perkele jag knulla. Jag inte tvättat mig saatana, ropar hon.

Folk jämrar sig. Jag börjar skratta.
- Nå poika, ska du ha en hutt?

För en sekund. En millimeters sekund är jag på väg att ta en klunk. Men nej.
Ännu finns det hopp för denne arme finnjävel.


Välkommen till Daniels kammare

Titt som tätt brukar jag bjuda in straighta gossar till Daniels kammare. Igår firades en gosses nygräddade faderskap. Med Daniel i spetsen brukar jag ta väl hand om mina gossar. I Daniels kammare.



När hetero massage är som bäst




Här njuter jag av hetero bulan i arslet



Och lite håll i gång i Daniels prinsess bädd.



Alla är ni hjärtligt välkomna till Daniels kammare.
Förtur har straighta gossar som jag tar väl hand om.


Himmelsk stjärna

Som Grande Finale på krogen kommer Sorayas Anna rakas på den stora skärmen.

Jag tappar mitt glas av extas och förtjusning. Studsar upp och på scenen. Härmar Sorayas alla rörelser och showar. Transor och biffiga killar gör mig sällskap.




För en sekund. Bara för en sekund kände jag mig som en stjärna. Som om jag vore i  himlen av kosken-extas.

Videon fortfarande världsklass. Kläderna sitter, gesterna sitter. Rösten sitter. Daniel sprittar ut i världsklass. Jag tror ni förstår.


Världens bästa lucia Kikki Danielsson

Kikade på ett humorprogram från Spanien där Kikki valdes som lucia.
I en krog i Helsingfors får man köpa olika Kikki Danielsson-drinkar.

Sveriges stolthet Kikki borde bli en större internationell stjärna.

Jag tror folk gillar Kikki för att hon är så mänsklig. Hon slafsar i sig falukorv. Huttat lite för mycket på flaskan. Är gulligt rultig om kinderna. Inte så där typiskt sliskigt perfect. Kikki visar dessutom att man kan göra misstag i livet.  

Ikväll ska jag dricka en Kikki-drink. En rosa tjusig en.
Rosa vibrationer heter den.

Jag har alltid varit sexigt svag för Kikki.
Och Kikkis rosa drinkar.



(Eleverna var duktiga med att trä kondomer på skolans trädildo. MVG hela bunten. Härja lugnt i helg)

Mäktiga svenska lemmar

Jag får kaffet i halsstrupen då jag läser dagens tidning.

Enligt en stor undersökning bland alla europeiska länder har fransmän största penisar (15.48 cm). Svenskar kommer tvåa (15.36 cm). Finnar på blyga 22: plats (13.52 cm)

Att finnar har lillebrors komplex gentemot storebrorlandet i väst är allmänt känt. Nu råder tydligen penis-kris i detta kalla land. Manligheten i kris grubblar skribenterna.

Bered Er väg för gossen - snart kommer jag till Sweden. Till paradiset. Till härligheten. Till en mäktig evighet.

Grattis Sverige till silvret! Ni vann finnkampen.



Helsinki citi poy

Man ska inte hämnas brukar min mormor Adele säga.

Att hänga ut någon på nätet är omoget och fult gjort. Men det kliar så i tassarna.
Men man kan ju vända på steken: jag gör ju bara PR.

Så let's enjoy min notoriskt otrogne f.d. kille i videon (dansaren!) Let's enjoy lite Finnish gay music.

Sjung med till Helsinki citi poy. Jag är snäll och unnar honom det.

Köp inte skivan bara.
Nån måtta ska det finnas med snällhet och PR.


Inget går som man vill

Tror ni inte denne fnittertippa stapplade utanför skolan. Svor, våndades och förbannades inför eleverna. Vilket föredöme, suckar jag efteråt och sörplar mitt kaffe.

Och ta mig tusan att jag ska hålla mina första samhälls-, och hälsokunskap lextioner imorgon. Redan kissnödig vid blotta tanken. 

Fnittertippan till gosse ska undervisa om sex & samlevnad. Och komma in på alkohol. Däremot ett föredöme, intalar jag mig själv så jag nästan börjar tro på det själv. 

Så här ska ni trä på en kondom.. nu ska ni få testa själva... (obs! skolans trädildo)

Medan jag vaddar mitt knä försöker graciösa och professionella jag trä en kondom på en banan. Kondomen är fel väg märker jag efter lite knog och slit. Stinker amatör och banangummi.

Ge mig styrka. 



 

Den värmande Carola

Carola kom och sjöng som en ängel. Hon lyste upp och värmde oss finnar. Hon prisade Gud. Talade om kärlek. Predikade om att rädda all världens barn. Och vörna ömt våra gossar och jäntor.

När de finska barnen bjöds upp på scenen prisade hon dem och berättade om kärlek. Den ena killen menade pissa på sig. Den andre flickan blev rädd och började nästan gråta när Carola lovsjöng.

Vi finnar är heltenkelt inte vana med Carola. Vi är inte vana att få överdos av kärlek i ord. Och Save the world-predikan.
- Så amerikanskt. Så svenskt, säger finnarna bredvid mig och rodnar.

Sedan blir jag överöst av pussar och kärlek från Carola. Och blir prisad till höjden. Jag rodnar också. Får nästan munhäfta. Jag är helt enkelt inte van.

- Så amerikanskt. Så svenskt,  får jag höra igen.

Tacka vet jag bastu som värmer oss kalla, kärlekslösa finnar.


Ta aldrig snus till Finland!

Tänk om jag kastas i fängelse, muttrar jag och sörplar mitt kaffe.

Idag har jag demostrerat på torget. Två byamän har dömts till två års fängelse plus miljontals kronor böter för att ha sålt snus. Vi finnar kan ju det här med att ta en liten hutt och röka lite cigg men GUNÅDE den jäntan eller gossen som säljer snus. Denne döms hårdare än en våldtäktsman eller knarklangare.

Icke att förglömma miljontals kronor man ska punga ut med. För utebliven skatt för en vara som inte ens får ta in i SUOMI MAA. Och ovillkorligt fängelse ett faktum. Fängelse, mörker och råttor väntar.

Eftersom jag extraknäcker på färjan så köper jag aldrig snus åt min gamle far. Jag smugglar aldrig med ett par stockar i min rosa väska. Nej får då kastas jag i fängelse bland råttor och mörker. Och får skulder för livet.

Jag sörplar mitt kaffe och uppmanar Er: ta aldrig med Er snus till Finland. Då väntar råttor och iskallt galler. Om ni inte hör av mig så ruttnar jag där.


Carola till den finländska byn

Bland kossor och hö på logen sjöng Carola i sin vita dress i den finländska byn. Det var över 20 år sedan.

I helg kommer Carola igen till logen för att uppträda. Hon ska klämma till med julsånger. Och försöka smälta de stela finnarna.

Men det är så här de flesta finnarna kommer ihåg Carola. En liten jänta som brölar på logen. Och finnar som dansar och tjoar. Bland hö och fioler.

Ska förresten bjuda henne på lite koskenkorva. Månne hon ta en liten hutt med mig?


Daniel is back in High School

- Öh heeej, d.. de... det var längsen, säger min gamla lärare chockerat.
- JO HÄR ÄR DANIEL, JAG SKA JOBBA HOS ER, klampar jag in glatt och energiskt.

Jag ska jobba på mitt gamla gymnasium en tid (innan jag får jobb i Sweden) Jag ska  hjälpa till att undervisa 16-18 åriga jäntor och gossar.  Jag kommer att vara en sträng Farbror. Farbror Daniel är en bra förebild.

När jag själv gick i gymnasiet var jag så hurtig och fin.

Jag förstår inte varför mina gamla lärare stammade. Och nästan trillade från stolen.



Farbror Daniel is back in High School.
Som Farbror magister.

Lili & Susies comeback.

Jag låg på mitt neongula täcke i unga barnaår och fantiserade ungdomligt till de två finska systarnas background dancer. Han med rosa prickig magpajta och leopard byxor. 

Läser i finska skvallerpressen att  Lili & Susie ska göra comeback i svenska spektaklet. Jag mår illa när två finska systrar inte kan stå stilla, sjunger Magnus Uggla så tjusigt. Jag mår inte illa. Jag tycker det är svidande sexigt med finska systrornas comeback. Det bara spritter i kalsongerna.

Jag vädjar till finskorna; ta med den dansande killen i rosa prickig magpajta och leopard byxor så lovar jag ta fram mitt neongula täcke igen. Och rösta för blotta kropp, själ och ungdomlig grönska.






Länge leve livet

Länge levet livet, sjunger Sonja.
Hon blixtrar, scenen sprakar. Det händer något. Magiskt.



Jag och mina schlagerfriends ska överraska en kompis mamma. Vi brukar alltid komma intågande och ställa till med show.

Men Finlands bästa låt genom alla tider kan ingen gå fel.
Killen Dan kan det här.
Men jag är god tvåa.

Eläköön elämä - länge leve livet!


Tandläkardöden

Skräck, död och elände. Denne pöjk ska till tandläkaren.

Denne pöjk är en snäll och nätt pöjk. Men ack så skenet kan bedra när jag sitter hos Farbror Tandläkare och våndas. Senast fick de lugna ner mig med lustgas. En extra dam kallades in till rummet och smekte min kind.

Idag ringde tandläkaren och frågade om de ska fixa till lustgas.

Denne pöjk är så nätt och snäll. Bockar och niger gör han också. Men det brukar slå gnistor om Fagerholm på tandläkarbänken.

Riktigt odräglig, ynklig och divig brukar jag vara. Tacka vet jag lustig lustgas.

Nu gäller det ynkliga Fagerholm. Vi smäller till med en finsk schlager sen pöjk, peppar jag.
Be för mig.


RSS 2.0