Var är du min olyckssyster?

Ett år har snart gått sedan du valde att dö. Känns som igår.



Din son frågade: När kommer mamma från den blinkande stjärnan?



Elin. Var är du? När kommer du från den blinkande stjärnan?



Dansar du med den vilda?



Min olyckssjäl. Dansa med den vilda

- dansa som virvlar i ett vattenfall.
 
We love u 4-ever.
Daniel.

Gott nytt år på er!

När Daniel funderar på singellivet

Flunsedag hemma. Kopplar av och njuter som damen i badet.

.. och undrar varför jag fortfarande är singel.


Daniel blir chockad.

Fnittrade med en väninna igår. Visste inte att kvinnfolk har SÅDÄR stora blöjor.

Är mållös. Utan ord. Jisses. MILDA MAKTER!! Jösses.


(alltid lär sig finnibögen nåt nytt minsann)

När folk inte förstår!



Fick nejdens pris som årets fulaste klädda!

Skitcoolt!!



(inte alla som läser pop&mode från 1981 vetja!)


När Daniel får fin besök i finnbyn

INGEN SKA VA ENSAM på julen. Så grannstuge Siv bjöds in.

Hon smättade mig på fingrarna när jag skulle kika på hennes julklappar.



Men att äta ALL min julmat det ÄLSKAR Siv.
Och titta på bilder av sig själv. Sedan går Divan hem utan att säga tack & adjö. JAG DIGGAR SIV!

Daniel i drömmarnas land

Drömde nyss att jag var med i lilla huset på prärien.
Alla jobbade och slet för bröfödan.

Men inte jag. Jag bara fnittrade. Och luktade på blommorna.

.
(och fläktade mig. Nu ska jag fortsätta va dyngLAT, fnittra och slafsa snask)


När Daniel goes Rock'n Roll

Prinsessan och jag har startat ett rockband The Fagerholms

- och vi ska vara med i melodifestivalen!!


.. och Sweden Rock Festival. Fagerholms rock!!!

Gör som Daniel och fnittra genom julen!

Många rosettliga, piruettliga och fnittriga julekramar från mej!


(.. hälsar jag medan jag schlagrar och gör sexiga piruetter!)

If only Daniel could turn back time

Jisses så söt finnby Daniel var i sina unga år!!!


Man kan ju se min SEXAPPEAL och HUNK-status redan då!

(undrar om jag har kvar shorten till nästa sommar??!)

Skulle Daniel gifta sig

..skulle jag garanterat skratta som bruden.

Jag är ju så fnittrig och skrattkänslig.


(dessutom skrattar kvinnan som mig ju. Jisses. Ställer nån upp?)

Daniel goes newspaper again.

Och idag är Daniel i finnbyns lokala tidning (samma text som i peppar)


Ojoj månne jag få samtal av finnbyns kyrkoherde ikväll?

(Hoppas det för han är rätt så stilig vetja!!)


Daniel goes sommarminnen

Och tänker på när vattnet nästan slukade mig i somras.

... med Daniel RÅskrattandes till tårar, bubblor & kiss.


(Don't try this at home!)


Daniel goes njutning.




Ahhh... ååhh... hmm.. så mjuka.. stönar jag på balkongen.
AAAAH men GUD VA HÅÅRD DEN VA!! utbister jag. Grannkillarna stirrar.

(finns inget värre än hårda julstjärnor, fnittrar jag och slickar mig runt munnen)

När Daniel goes café

så sitter jag ofta vid spisen i byns caféstuga.

Fnittrar, hymlar med ögonen när snygga servitören går förbi.


- det brukar värma och bli så bra så.

När Daniel goes in chock.

Skrek värre än tjejen. Grät. Hoppade. Vrålade. Brölade.

Sprang till grannarna på vägen. Jag skakade. Och var i chock.


(jag såg en mus i källaren!!!!!)

Daniel goes FINSK newspaper

Öppnar tidningen, dricker kaffe och slafsar ambrosiaka.



"Daniel har karisma, han är medryckande. Det är flärd när han är i närheten...
och han är provocerande!!"


"Du är singel nu. Hurdan ska din idealman vara? - Han ska kunna baka ambrosiakaka. Jag bara äääälskar ambrosiakaka!!"

Jisses är väl lite provokativ då, fnittrar jag. Och fortsätter slafsa ambrosiakaka.



Läs gärna finlandssvenska storyn om Daniel Fagerholm


Daniel niger och tackar.

Har fnittrat mig igenom södra Finland och Stockholm och avverkat 3 tidningar. Borde få en medalj för att jag är så explosiv, uthållig.. och öppen.

 
... och billig (med tanke på alla loppisfynd)

Daniel goes blue in stockholm

Idag har jag fått visa upp mina loppis å syerier.

Jag blev rätt så blå... som farbror blå på cafe Blå (jisses det rimmar ju!!)


När Daniel trivs i Stockholm

Succéintervju i Åbo. Tog journalisten på gaykrog. Och bjöd på tango!

Plåtandet i Stockholm gick bra. JAG och ett par killar KOMMER PÅ VECKOREVYNS FÖRSTA SIDA!! Jisses. Fnittergossen från finnbyn. Jisses.


Tack Jolanda & Daniel för eran gästvänlighet! Diggar er soffa!


ååh hittade min FAVVO affär i stockholm. Finnen var som hemma!!


Och jag fnittrar och pustar ut för ett sexigt hurtigt jobb av finngossen.

Nu ska jag njuta av stockholm ett par dar. Och bara fnittra!

Sweden here I come!

Sweden - då tänker jag på schlager, glitter och passion. Och fina loppisar.

Ska fnittra och dansa genom Stockholms gator. Och ta Veckorevyn med storm!



Tjoa gärna med rosa plakat när jag anländer. Och bjud mej på kaffe med dopp! 


Daniel goes testintervju!

- Koncentrera, le och va dej själv!, coachar kompisen inför Veckorevyn.

Jag frågade efteråt hur testintervjun gick. Fick denna video som svar.


(Blev så glad! Wow, jag jämförd med henne. Hon som är så fin och lugn)

När Daniel hanterar uppmärksamhet

Ska intervjuas av finska tidningen peppar och Veckorevyn i sthlm på fredag.

Så jag trixar och spexar. Och ritar rosa & fina kort...


(.. som jag ska dela ut åt snygga killar. Och fnittra. Slå klippets sista pose ni!)

Daniel goes drömmar.

Jisses. Drömde att jag var Drottning av skridskor. Fnittrade och tog piruetter. En kille tog emot mig med öppna armar. Jag STORbölade när jag vaknade.


(jisses. Har ju inte åkt skridskor sedan 16 januari 1989. Åk 1..

... med min fina finska frilla)

Förlåt Carola!



- CAROLA, gud så SEXIG killen i kören är!! ÄR HAN SINGEL?? fnittrar jag.



(där slutade intervjun! Menade inget illa! Blev ju bara kär i Carolas körkille!!)

Jisses så sexig han va!


Daniel goes manlig

.. och redo för att fnittra med Carola. Sexig, manlig som en playboy.


(tror Häggkvist kommer att bli kär i mig!!)

Daniel goes Carola in finnbyn

För 3:e året i rad Carola komma skall till finnbyn. Hon skolan älskar våran tystlåtna finska gemenskap.

Anyway, ska stå på första parkett.. OCH DANSA SÅ HÄR:


(men får nog öva mig på texten lite)

När finngossen goes aktiv

Hjälpte grannkillen i morse. Och lättade på bördan. Jag är så duktig!



Vi pillade, trixade, svettades och våndades. Men ack så SKÖNT när det var klart!!

(Som tack för snickerihjälpen fick jag en finsk julkalender)


Daniel goes winning!!

Yes!! Skrek, tjoade, hoppade, skrek HYSTERISKT imorse!!

Jag vann 100 kronor på lotto.


(Ja lika hysterisk som tjejen. Aldrig vunnit förr ju!!)

Daniel goes svenska Veckorevyn

Finnipoika ska till Stockholm 11.12. Ska bejaka mina känslor i Veckorevyn
Fotografen Niklas ska plåta mig när jag ler. Och putar med munnen så nätt. 


Så nu får jag ta fram symaskinen och sy nåt färgglatt i rosmönster.

Nån som guida och bjuda mej på kaffe med kaka i Stockholm?
([email protected]) (slafsar alla sörter)

RSS 2.0