Daniel goes primadonna i Vitryssland

Och nu i minsk. Så här ser det ut från hotellfönstret. Finngossen älskar vitryssland!

Snart ska vi se Rysslands största Diva & stjärna Alla Pugacheva uppträda

Och jag ska vråla och böla till låten PRIMADONNA

(Belarus always in my heart)

Daniel goes resereportage

Häng med på Daniels packat & klart i Litauens Vilnius

Nu vet ni allt ni behöver veta om stan. Thanx to denna smarta gosse.




(Varning för att jag blir lite för fnittrig ibland. Men det är ju så skoj här)


När finnen goes semester

På flygplatsen i Litauens huvudstad Vilnius talade jag med ett par killar

(kille) Oh so you are from Finland?
(andra killen) Ok, BUT WHY AREN'T YOU DRUNK THEN???

(jag) Jag har just landat. Har inte hunnit till affären ännu!!!
Sedan fnittrar jag till affären och handlar halva affären för 10 euro (ca 100 kronor)
Och gör en finsk-litauisk bål som består av kosken i en blommig skål.
.
Let the semestern begin!

När Daniel goes finsk schlager la resa

Svenskar tar schlager på allvar. Dyrt, glitter & passion. Sött!



I Finland är schlager likt en karaokekväll på lokala puben. Med knappt tusen tittare.



Dessa killar började kasta saker, slåss, supa och 'humpade' på scenen.

(..och vann nästan. Jag dansade schlager-humpa i extas. I min fula blonda frilla)



Men hur är schlager i Litauen och Vitryssland? Let's find out!



Ikväll åker jag till Lettland & vitryssland. Ska på schlagertävling & sola lite.

- och fnittra & dricka vitryssar med vitryssar. Det ni!

(är tillbaka på måndag. Bloggar när jag slipper till nån dator, so long!)


Daniel goes Einstein-shopping med väninnorna

(jag) alltså ska man ha smala stringbandet i rumpan eller fjösan????



(jag) Gud så obekvämt! Ska man verkligen få magen in i det här???



(jag) alltså ska man ha rosa hjärtan på rumpan eller fram i?



(jag) Skavar det inte i brösten när man sätter på såna där grejer??



Alltså jag fattar noll.

Jag fattar ingenting.

Sjung med till finsk karaoke!

Vinner man karaoke på finska krogar får man gratis drinkar hela kvällen

Tror det är 34:e gången jag vunnit karaoke.

Men egentligen brölar jag med urfinsk röst. Med teaterröst.



Så egentligen är jag bara fejk. Men allt för en gratis krogkväll vetja.

Sjung med!


När Daniel håller det perfekta talet!

(Daniel håller tal) Åh tänk Bruttan att du förlovat dig... 



(jag) Kommer du ihåg när vi åt koskit som vi trodde var chokladbollar?

Kommer du ihåg när vi pinkade i plastpåsar och kastade på varandra?



Skål för kärlek och gamla goa piss & koskitminnen!!!!



Shit så duktig talare jag är.

Konstig klädsmak i lilla finska finnbyn?

Finnbyns stolthet Elin gjorde comeback i svenska IDOLS i en kroppsstrumpa



Svenskar tycker tydligen vi klär oss lite konstigt här i lilla finnbyn...



Öh konstigt. Fattar noll.

(nu ska jag på förlovningskalas i min rosen-nätta hemsydda blus)

Tror ni förstår Daniels iver & glädje!

Dansar ut i glädje. Kvittar som en fågel



... i nya stövlar och rockjeans som jag rivit upp. Och sytt över med läder.



Sjunger i falsett: Åh, åh vad det är skönt å va' naken...

Svänga me' snabeln och vicka på baken...



(grannfrun) Vad i all sin dar är du så där sprudlande glad för??



(jag) Ska på The Full Monty-teater ikväll. Killarna kommer att STRIPPA ju!!!!!

Sedan fnittrar jag till jobbet. Svänger på snabeln och vickar med baken.

När Daniel goes syjuntekalas

Åkte till åldringastugan i finnbyn med mormor på sykalas



Fnittrade. Och stickade så nätt på kafferepet.



Tanken var att jag skulle sy ett par 70's sockor



Men har inte stickat på länge. Alla i åldringastugan började skratta



Ojoj.


Daniel goes gamla kärleksminnen

Hittade gamla brev igår på vinden. Var så kär i en brevvän Kalle från Sverige.

- skickade bilder på min sexiga frilla och skrev:



Hej Kalle

Hur mår du? Jag mår bra. Vad tycker du bäst om i skolan? Jag tycker om svenska. Vad gillar du får frukter? Jag tycker om ananas. Gillar du mig? Jag gillar dig och Lili & Susie.



Idag är han lyckligt gift. Men minns hur hysterisk jag blev när jag fick svar.

- Han gillade också svenska, ananas. Lili & Susie och mig. Det ni! 

Dagens Blondin-Daniel

Vänner vrålar och bölar till sorgliga dramafilmer.

- men jag asgarvar. Springer till toan och skrattar.



(vänner) Gud så sorgligt. Daniel vad skrattar du åt????



(vänner) Hur kan du vara så okänslig Daniel och skratta??



(jag, hysterisk) det kittlas ju så när hunden slicker mina bröst!!!!


Daniel & lady finska Diva

Var tvungen att sitta brevid en finsk dam i 5 timmar på tåget igår



Och hon hette förfriskade Ritva-Stiina.

Nu får ni ta över. Here she is.



The one & only lady Diva på finska tåget

Glitter & glamour i Helsinki

Bögarna & transorna beundrar mitt skimrande glitter.

Är klädd i glittrigt vitt. I lysande vitt tyg insydd med silver & glamour.



(Heh. Och då har jag köpt all glitter från en leksaksaffär för 20 kronor)

När Daniel träffar sin Elvis.

Shit så sexig jag var redan som liten. Var helt hysterisk i Christopher.



Bölade och skrek på varje konsert. Hade affischer överallt på min Elvis.

- och bröt ihop när han gav sin autograf.



Såg honom i Helsingfors idag. Blev svag i bena. Och fick en autograf la 2010

Det ni!! (om 2 timmar börjar 1,5h lång provinspelning. Håll tummarna!)

När Daniel ska på TV-provfilmning

Fnissar, sjunger schlager och kör mot huvustaden Helsingfors.



(polisen) Du körde för fort. Såg ni inte hastighetsbegränsningen?
(jag) Näe jag hann inte, fnittrade jag.



Senare fick jag en parkeringsbot. Jisses, skulle ju bara köpa godis vetja!



Sedan vinglar jag vidare med bilen. Stannar. Andas djupt. Tittar mot himlen

- och gör schlager posen. TÄNK vad en blogg kan ställa till med!



Nu attans ska jag visa Tv-teamet vad jag går för.

(ett vardagsprogram där jag skulle vara programvärd)



Sista gången jag träffade Elin innan hon avlutade sitt liv log hon och sa:

- Daniel när du får underhålla och stå framför kameran. Då är du i ditt rätta element!



Och jag vet att hon är den som hejar mest.

-DANIEL, I can do this! Nu attans ska jag gasa på & ge allt...

(och inte bara på vägen)


Lollipop som gör dig mer gay!

Fick lollipops som försenad födelsegåva från USA


"Garanterar dig Daniel att du bli mer gay & fnittrig när du äter dom"



Pyttsan, tänkte jag. Testade. Och HIMMEL så jag lyste upp...



Fnittrade, raggade killar och blev mer gay än någonsin skådat. Try it!

Daniel goes balett

(Jag på balettföreställning) Åh så bra ni är på balett! Jag vill också kunna!

- men attans den som ger sig. Så jag kan!!!



Fattar egentligen noll, förutom att det är svettigt

det enda jag förstår är att i pausen måste ballerinorna lukta som en ko.


När Daniel bjuder stjärnkock på festmiddag!

Målade en tavla till en väninna som blev färdig kock. Och bjöd henne på middag.



(Kocken) Vad bjuds det på i kväll Daniel?
(jag) Pasta fricadelli la omeletto



(kocken) hmm, och vad består Pasta La Daniel av?

(jag) Två sorts avslapps makaroner med EUROSHOPPER ketchup.



... som jag dekorerade kreativt med ett ketchup-hjärta.



Och så bakade jag en kaka. Det var supertrevligt.

Bjuder gärna er bloggläsare på middag! (men inte förrän jag får lön den 15:e)


Daniel goes LYXFÄLLAN

Tittade på svenska TV-programmet Lyxfällan,

som handlar om 2 coacher som försöker få folk ur sin ekonomiska kris.



Jisses så folk bölade. Även känsliga jag skväkte. Och råmade.

 

(Så här skulle det nog se ut OM jag var utan jobb OCH med i programmet...)

Den elaka finska tanten

Jisses. Inte alla som åker taxi och äntrar med gammal tant som inte vill betala.

- Chauffören och halva byn blev anklagade för bl.a. mord.



Så från att ha gosat med kompisens hundungar...



Har jag och hela byn blivit mördare...



Ush. Tror elaka tanten har sett för mycket på skräckfilmer.

(Hon blev ju inte ens snäll fastän jag neg & gav en ROSA karamell)

Blondinbögens mardröm, barnens DRÖMdag.

Är med prinsessorna på bio. Men var e lill-sessan?? Panik!! HERREGUUUUD!!!



(jag, ROPANDE) Var e lill-sessan?? HERREGUD!! Var e hon??? Har ni sett henne??

(storsessan) Daniel, hon sitter ju på din axel!!!


Gör hon? Jo men kolla!!!, sedan fnittrar jag och pillar på mitt rosa sockervadd.

Finlands GAYMAMMA Tarja Halonen i sina hattar

President Halonen är cool. Och lite rebellisk.



Presidenten vägrade gifta sig kyrkligt.

- Och är så söt när hon fnittrar med sina väninnor som är transor.



Tarja har även varit ordförande i gay-organisationen SETA (RFSL)

.. och brukar städa upp sig i fina hattar inför trans- och gay happenings.



Den mössan är ju fin.



Kock-mössan tycker jag är cool.



Den tycker jag är lite PLAYA DEL INGLÉS-fin.



Den var tjusig. Skyddar ju bra vetja.



Fast tycker homomamma är lika nätt utan hatt.

Vilken gillade ni mest?

Vem blir Daniels IDOLS?

Ok, jag hejar på Geir och Elin i idols för att de bor i Finland men...



... artister blir inte mina idoler pga röst, närvaro och hela kittet.

Nepp. Mina idols MÅSTE ha gjort bra schlager. Tonartshöjningen MÅSTE sitta perfekt.



Och det lyckades Geir med. Kom tvåa. Och vann mitt gay hjärta.

- och då räfsar jag ju löv snabbare. Och dansfnittrar hysteriskt. Allt i ett liksom.

När Daniel the Drama Queen fyller år.

Min underbara man väcker mig med en kyss. Barnen kryper upp i famnen



I perkele heller.

Vaknar allena med att duschen är iskall. Värmepumpen strejkar.



Nycklarna hade jag glömt förstås.



Allergi i ansiktet bröt ut. Smörjer in mina uppsvälda rynkor i kylan.

 

Ett år kvar till jämna år. Men näpp. Inte bitter, ingen ålderskris!

- Nu tycker jag ni ska berätta att jag är Guds gåva till männen...



Och att jag är lika fräsch & sexig som Beckham.

Annars vankas bloggstrejk.

Daniel goes Rederiet

Drömde i natt att jag var bästa vän med Vera Bengtsson i Rederiet.



Ni minns häxan på färjan Freja. Jag & Vera = intriger & maktspel.

.. och attans så vi smed planer.



(Jisses. Tror jag har trauma för alla intrig-åren jag arbetade på Finlandsbåtarna)

Så här ska man undvika en andra dejt!!

Jag hatar att dejta okända män. Efter mycket tjat gav jag en kille en chans

(killen, talade bara om sig själv) Hur många förhållanden har DU(!) då haft innan mig?



Lång tystnad

(killen) Förlåt mig Daniel, jag har väl inte sårat dig med min fråga eller?



(jag) Nej då. Jag räknar fortfarande!!



(jag)... men det är ju vilodag. Och då är det trögt att räkna vetja!

Sedan fnittrar jag och slickar grädden runt munnen. 

(Blir nog ingen andra dejt. Men det var skitkul)


Den finska jämställda familjen

Låt mig introducera den hårt jobbande finska familjen



När rollerna ombytts och karn är i köket. Och frun på gården...



.. då kommer det finska sisut fram.

Håll i er!

Har Rambo stor?

Huh, sån stor HINGST Rambo är, skrev jag på facebook



Kommentarer fortsätter att välla in. Ett urval sagt om Rambo:



Jag har inte sovit alls i natt. Funderat & analyserat. Alla säger olika.



Är förvirrad och fattar noll. 

Alltså är min idol Rambo från 1985 välhängd eller inte!?!?!

RSS 2.0