När Daniel drömmer om Rickys högra hand.

Drömde i förrgår att Ricky Martin och jag var ett par. Igår kom han ur skåpet.

JISSES. Det måste ju vara ett tecken.



.. på att han ska komma till Daniels stuga i finnbyn

.. och hjälpa till att måla mitt skithus.


När Daniel goes gaytoa

Oj så duktig denna finska gaygosse är. Åh så kul jag har på toan.



När Daniel säger UUUPS!

Återigen Sverigebesök. Mina straighta sjögossar från Stockholm ska hälsa på mig.



Sist tappade jag tvålen... nej läskeblasken.

UUUUPS.

Vad är egentligen ett nummer!?

(jag) Jo han var söt. Han frågade efter mitt nummer precis innan han skulle gå av bussen, men jag blev så stressad och nervös att jag skrev in mormors...


(Tack och lov har senila jag fina väninnor)

Ärlighet varar längst!?

Fönar, ställer mig inför krog och lyssnar på stormvind-schlagers.



(sessan, 9 år) Varför pudrar, fönar och hårspayar du Daniel?
(jag) För att bli vackrare.
(sessan) Varför blir du inte det då?

När Daniel hittat sin dammiga Tv

Folk talar om filmer som Alice i underlandet, twilight och avatar.

Men inte jag. För jag har min egen favoritserie.
- som jag stirrar på medan jag slafsar druvor och fnittrar.


Ålder har inga gränser!

Jag och grannfrun är goda vänner. Imorse talade vi om fina vårvädret.



Vi fortsatte prata om allt från stickning, bullarecept till kaffekalas.

- Det var trevligt att träffa dig live Daniel! Det blir ju mest på Facebook nuförtiden.

(Likväl chattar vi med varandra på facebook lite senare.. medan vi stickar strumpor)


När äktenskap inte värmer.

(jag) Kan du snälla hämta en filt åt mig?
(gaypal, förföriskt) Nja jag vet ett bättre sätt. Vi kan låtsas att vi är gifta!!
(jag) Du är ju gift sen länge. Du vet ju. Så JAAA!!!
(gaypal) Bra! Då får du gå och hämta filten själv!


(Jisses. Tror det är lika bra att återanpassas till finska vintervädret ogift)

När Daniel vill kramas

Åh jag vill oxå kramas som flodhästen Doris och Rudolf.

Och bada i vattnet och fnittra i solen.


Daniel goes filosofisk

GUD VAD SMART JAG LÅTER

Borde bli en Einstein. Eller varför inte en filosof i rosa vetja.



Och så var Daniels semester slut.

Tittar ut över stan. Brölar en skvätt. Och tar farväl av vänner.
.. och planet mot kalla Norden nästa.

Men Gud vad det kliar i baken.


Daniel goes Idols i Portugal

Ska heja på gulle-Carlos i Idols. Jag tisade ju honom om Carola.



Bad honom att välja Anna Books ABC eller Pernilla Wahlgrens Piccadilly Circus

Lili & Susie går också.

Det är nästan ett krav för att jag skulle komma hit. Valuta för pengarna liksom.


Nu ska jag fnittra iväg i min nysydda rosa skjorta och slips...

.. and reach for the stars!

Veckans bästa hångel.

Min kompis är en flodhäst eller kanske en säl eller valross.



Jag har döpt honom till Stig Valdemar Melker Papiljott Fagerholm.



 Stig Valdemar är den mest kramgoa och snällaste gentleman i hela världen.

- och veckans bästa hångel.

När Daniel fnittrar hysteriskt i Portugal.

Jag är ju höjdrädd.

Och då blir jag nervös. Och fnittrar nåt enormt.
- men portugiserna bara skrattar åt mej. Och tar mig till enorma höjder.

Daniel och Portugal.

Jag har inte glömt er men svårt att få tag i internet.
Har fått nya SNÄLLA kompisar. Dom heter PINGU
Här försöker en haj äta upp mej
- men sen märker jag att det är glas emellan. Och börjar fnittra.
j
Här flyger jag i en luftballong. Tror jag.
På den där gatan i stan bor jag. Fint va?
Och här tittar jag ut över Lissabon och drömmer om kärlek. Och Brad Pitt.
Detta består min frukost av
Och detta består min middag av
Bom dia!

Portugal - here I come.

Kanske nån av er minns när tullmannen kroppsundersökte mig i Vitryssland
- och körde fingret i rumpan. Oohlala, fnittrade jag.

Det var skitkul. Nu tänkte jag puta färdigt på rumpan inför sexiga portugisiska tullmän.
- redo för en ny skön undersökning.
(En vecka i Lissabon. Uppdaterar när möjlighet ges. Até logo!)

När Daniel goes klädaffär.

Är som Pippi på kaffekalas i klädbutiken (kör ju loppis och syr själv)
- så är lite energisk, glad och fnittrig.



Var på prao en gång i en klädaffär. Fick sparken efter en timme.

Jag fattar inte. Jag var skitduktig ju.

När Daniel smygläser på skithuset

Åker fast på bar gärning när jag fnittrar på skithuset...



.. Ups. Men vad kan man när Anna Book var så fin 1986. Och Lilie & Susie 1989.

När Daniel är barnvakt

När jag är barnvakt förbjuder jag playstation, simms, spotify och gud vet va!



.. och tvingar barna att dansa ringlek. Nyper dem i rosenkind och ställer till saftkalas.

- och lär dom niga, bocka och tacka så nätt.

Fanta - och du är gay!

(Jag) Nå sessan, såg du killen på discot?
(sessan, 11 år) Tala inte om honom. Alltså han drack Fanta! Killar ska ju dricka Cola, annars är de som om de sku va fjolliga och ha KJOL eller nåt.


(Sessan har kanske rätt. Tycker jag blir lite fjollig och kjolig av fanta!)

Inga bröstförstoringar hos Daniels

Kollar på tv om unga tjejer som gör bröstförstoringar.

Äh hunden och jag är nöjda som vi är. Så vi stänger av tv:n...

... jag menar, varför skulle vi behöva bröstförstoring?


Daniel vill rådfråga publiken!

Ännu en tidning vill tala med mig. Men vet liksom inte vilket språk jag ska tala.

Bäste publik - vilket språk tycker ni klär mig sexigast?
(finlandssvenska, rikssvenska eller finska)



Snälla säg inte finska! Låter så STRAIGHT så jag blir rädd!!!

Daniel i svenska veckorevyn.


Oj. Stoltserar i veckorevyn. Trodde dock man kunde läsa mer om Daniel & bloggen.

Men står bara om kärlekstrubbel, mitt ex och "mitt liv blev ett enda stort kaos"



Oj oj. En kontaktannons blev det också:



Min reaktion: måste kolla mailen NU!! En massa killar har säkert läst reportaget!!

INBOX: 0 nya meddelanden



Brölade men blev fnittrig igen när kompisarna bjöd på tårta.

... med en ätbar flugsvamp på. Och vita chokladbollar.


När Daniel skänker gåvor som Carola

Åååh jag har gjort en god gärning och blivit fadder till en tjej i Haiti!




I finsk media läser jag att Sveriges Carola gav parfym till sitt hungriga fadderbarn.

Så nu tänker jag också skänka parfym.

(fast nu ljuger jag så näsan trillar av)

När det vankas kaffekalas i finnbyn

När det vankas syrep och kaffekalas med mormor så brukar vi va oss själva
- och ha superskoj.



Avkopplande med sykalas vetja!

Finland & Estland recenserar svenska melodifestivalen

Vi schlagerboyzen i öst brukar bedöma schlagers. Och rätt brukar vi ha! 4:e året i rad har vi HAFT listorna skrämmande RÄTT.



Så lita på oss. Here are the votes from Finland (jag) and Estonia

1. ERIC SAADE - Manboy

Finland: Oj SEXY & HOT. Och vilken låt. Man blir ju kåt!
Estland: En låt alla kan nynna till efter 3 minuter. KÅTFAKTOR SKYHÖG!

2. ANDREAS JOHNSON - WE can work it out



Finland: Fiiin låt. Honom vill man dansa logendans med i finnbyn!
Estland: Oj honom vill man ha i ryssbyn! Undrar om han har stor...?

3. Ola Svensson - Unstoppable



Finland: Charmig gosse. Helt ok låt. Bulan i mittpartiet JA!
Estland: Låten räcker inte hela vägen - men BULAN 10+!

4. Salem Al Fakir - Keep on walking


Finland: Kisspaus. Boring.
Estland: Vinner säkert i globen. Sweden in the bottom..igen!!

5. Timoteij - Kom


Finland: Catchig. Typiskt svensk sommar och hö på logen.
Estland: Midsommar, nubbe & sill. Abba & kom kom...

6. Darin- you´re out of my life


Finland: Bra röst, söt kille.. men låten? Typisk IDOLS-låt
Estland. Jo alltför typisk svensk-amerikansk idols-ballad. Kommer ej fungera i europa!

7. Peter Jöback - Hollow




Finland: Skön stämma, gosig snubbe.. Men kan du låten efter 3 minuter?
Estland: Nej! Kräver FÖR många omlyssningar!

8. Anna Bergendahl - This is my life




Finland: Tjusig ballad, fin röst
Estland: Sticker inte ut. En mellanplacering i Oslo.

Vidare från andra chansen:


1. Pernilla Wahlgren. Vad vore sverige utan en riktig gammal schlager? Konfetti, söta dansare och en låt som gör Europa glada!
  



2. Alcazar. Discodängan som ingen i Europa kan stå stilla till!


Slusats: Salem Al Fakir vinner. Sverige återigen med de 10 sista!
Manboy och ni vinner.

Därmed sätter hemska Östblocket punkt.


RSS 2.0