Daniel goes kaffekalas

Vet inte hur finnbypöjken ska bete sej på kafferep och tårtkalas.

AAh..oooooh...AAh, stönar jag när gästerna kommer (älskar den vita fylliga sössan)




När kollegorna stiger på har jag ätit upp nästan allt. Och pillat i tårtan.

(tror inte jag passar in på kafferep och tårtkalas)


När Daniel har det jobbigt!

Gråter, klär hunden varmt i halsduk. Tar farväl.

NI VET INTE HUR HEMSKT DET ÄR ATT LÄMNA BORT SIN HUND...



(... till hunddagis varje torsdag!)


Daniel goes uppseendeväckande minnen

Ojoj. Vågar aldrig googla mig själv. Men kunde inte låta bli.



Jisses vilka minnen. Nån artikel:



Jisses så stor i munnen jag var. Men penisar ett år - KUNDE INTE MOTSTÅ!!

Och lärarna.. ja dom bara älskade mig!!



Åh nu ska jag drömma mig bort till gyllene pitt-året!


Ett måste för alla män!

Det här erbjudandet kan ni inte gå miste om!!! Ingen kar borde leva utan denna!

(nej det är inte min jacka för 5 kronor från 1978)



Nu för ofattbara 0 kronor!!!!!!! (så långt lagret räcker)

Grannpojken söker sällskap (och känsliga läsare varnas)



Grannpojken Veli-Matti såg nyss Marjatta-Stiina från mitt fönster och blev i extas.

Men han är dock singel. Är nån intresserad???




(Må påpekas att han inte så noga gällande kvinnor)

Doris kaffestuga / Anna-Stinas värdhus

När det är Premiär gäller det att dricka och äta fint



Och bete sig sofistikerat. Bland blixtrar, glitter & glamour och glada människor



.. när Anna-Stinas värdshus öppnar i finnbyn. Och Doris kaffestuga får konkurrens


Daniel goes rock'n roll

Är på fest hos ett gäng rockkillar som lär mig rocka.

Ingen kan säga att inte en fnittrig gayfjolla kan spela rock'n roll!



Klämmer till med Pernilla Wahlgrens Piccadilly Circus



Rockar fett till Anna Books ABC



Och rockar i extas till Carola Häggkvist

Har ju lika stor tunga som han i Kiss vetja. Rocklivet är faktiskt skitcoolt.


Daniels bibel

Appropå religiösa fanatiker. Denna bok är bestämt min favvo bok



Jag läser ett kapitel varje morgon. Fnittrar. Och får styrka.

Hur Daniel hanterar 'beundrare'

En dam stannade mig på gatan. Predikade om homosexuella och min syndiga blogg.

Jag tror att tanten vill omvandla mig för att hon är kär i mig. Så jag gjorde så här:


Det var skitkul.


När Daniel mötte Adam

Shit glömt att blogga. Drömde nämligen om Adam & Eva.. menar jag & Adam...



Och så här träffades vi. ÅÅH tänk om drömmen slog in!

Daniel goes hundutställning

Första gången jag var på hundtävling. Visste inte hur jag skulle bete mig.
Nu tycker jag ni ska gratta oss och ge oss presenter!!



... för vi gav järnet. Vi kämpade. VI GAV ALLT.

(av 100 hundar kom vi på 99:e plats)

Pekka Suomalainen från finnbyn

Pekka i parken har i alla år kallat mig för POIKA och är allid lika pratglad...




Pekka hälsar att ni är alltid välkomna på pastu & öl.

World's biggest kissbang

Eftersom jag är singel tänker jag inte bara sitta och vänta på att bli kysst

- så jag tar saken i egna händer och ställer till med pusskalas i finnbyn.



(Finnbyns schlagerstjärna Jennie Storbacka sjunger Kiss me
- och alla kararna i filmen är dock straighta)


En gång blondin - alltid blondin?

Ojojoj. Skrev på en uppsats och hade nyss sönder mors dator i tusen bitar.



(och jag som inte ens är blond längre)


Daniel återigen haffad av finska polisen

Ojoj, Daniel fick snällt stiga i polisbilen (2:a gången i år jag tyngt extra på gasen)



Snygga polisen skäller ut mig. Jag fnittrar nervös och hymlar sexigt med ögonen.

Jag liksom kunde inget annat- ja ni ser ju själv hans sexiga röv.

(Ni fattar. Nästa gång sätter han bojor på mig. Då MÅSTE jag bjuda honom på dejt)


När Daniel kommer till insikt om livet

Idag småsur och filosofisk och funderar på livets stora frågor

- och kommit fram till att jag är mindre sexig när jag är sur




Så nu ska jag va glad - för då blir jag ju sexigare. Smart vetja!

Daniel goes anus-check.

Var på läkarundersökning och eftersom prostatan aldrig kollats var det dags

(jag skrikande) MENAR DU ATT DU SKA STOPPA IN HELA FINGRET?
Det är ju inte som du har ett litet finger!!!!!!!!



AAAAAAAAJ ropar jag. ÅÅÅÅÅÅH, fnittrade jag efter en stund

(går dock krokbent idag)


När Daniel goes glad finsk schlager

Eftr Lordi har denna låt placerat sig bäst i eurovision för Finland

- och har kallats för Finlands gladaste låt.



Så JUBLA, DANSA och ge allt till Finlands gladaste låt La Dolce Vita!!

Tummen upp för fördomsfria sessor!

Åh är DJ och festfixare på sessans BARBIE-kalas



Pojkar är strängt förbjudna. Sedan vankas tjej-disco.

(och jag spelar Manboy, Carola, Lena Ph och Anna Book...)



- DAAAAniel, kan du inte bjuda in din glittriga kompis-transa! Hon är ju en tjej liksom. Och så har hon så fina diamanter.



Hon hade dock inte tid, så jag får agera transa. Sedan myser sessan:

- Daniel, tror oxå jag ska bli gay, för jag tycker inte så mycket om stökiga pojkar...

Oj. Till alla gay-hatare: Jag är ju då helt oskyldig!!


När Daniel goes finsk tv-reportage

Ja nästa helg bär det av till helsingfors för tv-reportage.

Men har lite på känn att det går så här...



Har ju fått så finskt temperament efter finnby-mormor i byastugan...

När en blondin förstår blondinskämt



Fattade noll när jag tittade på BLONDIN-filmerna
- men när lilla hunden gjorde hyss. Ja DÅ fattade jag!!


När Daniel kommer ur skåpet för sin finsk-ryska syster (ej seriöst)

OJOJ.. nu finns det filmat när jag berättar för min syster att jag är gay...



Och hon är finska. Bor i Ryssland... och beter sig därefter.

HÅLL I ER!!!

Daniel goes världsvan med barn

(jag) Grattis till babyn. ÅÅåh så söt hon är, hur gammal är hon?
(kompis) Hon är sex månader.
(jag) Åh titta.. har hon redan öppnat ögonen?!!?!?!??!?!!



(sedan kramar jag mina hundar och förundras över prinsessebarnet)


När Daniel kör det lilla svenska extra.

Åh inte alla som vaknar som en glittrig schlagerstjärna

- efter semestern, direkt från morgon med vindar i håret.



(får nämligen SVENSKT besök idag.. och då MÅSTE ju svenska schlagerfönen fram)

Och någon funderar på varför man är singel!?

(väninna) Har du lagt ut dina bilder från resan?
(jag) Ja, fast mitt elaka ex blev inte så glad. Jag råkade visa hans könsorgan.
(väninnan) ojoj...
(Jag) Men jag trodde FAKTISKT det var ett finger… ett stort finger!


När Daniel goes påskdrömmar.

(Jag) Vad tror ni? Oxfilé, räksmörgås med supergott vin. Och chokladsössa med portvin...alltihop för BARA 50 kronor!!!



(kompisar) WOW, dit åker vi! Var får man tag i det där?
(Jag) Ingenstans antar jag. Men erkänn att det är billigt!



(sen tar jag en drömklunk och fnittrar)

När Daniel ska fixa finsk bål i påsk.

(chat) Oh so you are from Finland?
(jag) yes
(chat) WHY AREN'T YOU DRUNK THEN???



Bra fråga. Så ikväll ska jag göra finsk påsk bål

- man häller en kosken i en blommig skål.


RSS 2.0