När Daniel sjunger genom värmeböljan i Bangkok

Sjunger på min favvoschlager Shalalie shalala, shalalie shalala i skuggan



Men när jag gick i 34 graders hetta sjöng jag upphöjningen i extas



Och folk visslade efter mig.



Och skrattade och försökte nynna med.

Hettan gör mig schlagrig vetja.

This means war!

Nyss anlänt till 14-miljoners byllan i intensiva Bangkok.

Medan jag var på skithuset beställde min kompis mat




Och jag åt och åt. Knaprigt & gött.



(kompis) Du vet väl att du slafsat i dej en massa gräshoppor och ätit haj!

Tack. Byttan nästa.

Daniel goes Newspaper

Vad månne hända hemma i Finland då? Oj så det händer för där är jag!

Inte så tokigt att läsa finsk nattlektyr när man har tråkigt på Bangkok-bussen





Mot storstadsliv i Bangkok

Nu är det färdigt med ö-luffandet. Och nu väntar storstadsliv i bangkok en dryg vecka.

Nu vankas 10 timmar båt och buss till Bangkok.



(Jag, drömmande) Tror du det finns taxfree och restaurang ombord!?



(jag) Tror det det finns aircondition & sköna bankar på bussen att sova i!?

(kompis) Det måste det finnas!



Hmm...maybe not. Men airconditions finns i varje fall, fnittrar vi.

Och så sjunger vi Carolas schlagerlåtar. Med stormvind i frillan.

Daniel goes gaykrog i Koh Tao

Studerar cocktailmenyn på gaykrogen och beställer in drinkar

(jag) kan jag få en Pink Panty Droppers?



(jag) Nami, ser gott ut. Kan jag få en Blowjob?



(jag) kan jag få en Screaming orgasm?



(jag) Kan jag få en Sex on the beach?

(bartendern, blinkar) Anytime, anything for you honey!!! Right now?



(jag till min kompis) Alltså han misstolkade mig inte fel nu eller??

När Daniel goes mitt i ett äventyr... igen!

Vi raggar på från öst till väst på fyrhjulingen genom djungeln.

Och vägarna består av sten & grus i 38 graders hetta.



Men förstås får vi motorstopp i högt över havet. Vi stog stilla två timmar.

Två svenskar kom till hjälp. Bögarna glömde växlarna.



Och i hettan tog bensinen slut. Voi perkele så bögarna blev hysteriska.

Återigen kom ett par svenskar som gav oss lite bensin.


Men efter svett, blod & tårar genom hetta, skog, berg & dalar fann vi stranden.



Och jag såg en massa regnbågsfiskar.



(jag, hysterisk) WOOOOOW, det är västa PRIDE på gång i havet!!!!



Sedan var alla äventyrsproblem som bortblåsta.

När min kompis botar singelångest

Nu har vi ö-luffat till ön Koh Tao och vandrar 200 meter över havet



Där högst uppe ska vi bo några dagar. Och en lyxig restaurang väntar oss



Stället utstrålar kärlek. Alla är par som kyssas & kramas. Och har det romantiskt.

Första gången på länge kommer singelångesten. Speciellt för min nyskilda kompis.



(kompis) Du, nu piggar vi upp oss!! Såg du inte hur sexig dykinstruktören är? Imorgon ska han ju lära oss dyka!

(Kompis) Såg du inte hans stora paket? Du kan titta i smyg i havet!!



(jag) hmm.. fnittrar jag och slurpar på min cola.

Singellivet är inte så dumt ändå.

Daniel goes dödssjuk på Spa-avdelningen

Slavar mig upp i 39 graders feber till spa-avdelningen



(Jag i plågor) Åååh please take care of me. I'm dying.

Thailändskorna ger mej en olika sorters massage



Jag blev smord med växter, örter, öljor ja gud vet vad.



Sedan bär de mig till den lyxiga hängmattan och kyler mig med palmblad. 

Och badar mig i kyliga poolen.




(thailändskan) vill du jag ska be & tända rökelser... det gör att dina andar flyger iväg, hämtar styrka & friskhet!

(jag) hmm... det kan du väl! Sedan vinkar jag i feberyran till andarna.



(kompis) Du överdriver bara Dramaqueen! Lite vila och du är frisk igen!

(jag, argt) Äh ska jag dö så ska jag dö insmord i oljor, örter & blommor & massage

..man ska ju dö med finess vetja dummer!! Så dé så.

När thailändska hattar gör succé

Sitter i hyddan och funderar på dagens planer... hmmm



Vi kan ju beach shoppa vetja.

Vi köper gummimadrasser.



Och fnissar när vi gör bort oss, faller i vattnet framför snygga killar.



Sen testar bögarna lite hattar. Denna vita rosensköna hatt köpte jag åt mor.



Och denna rosa åt mig själv. Killarna visslade efter mig.

Vet ni vad jag gjorde då? Jo det vet ni!!



Jag började fnittra hysteriskt förstås

My pink hat works.

När Daniel goes buddhism för en dag

Jag och min kompis umgås med buddhister idag




De anser att karma påverkar vad man återföds till i nästa liv.

Den är summan av en persons goda och onda gärningar karma handlar om




Så idag är jag SUPER SUPER SNÄLL!!!!!

Jag ger extra mat åt hunden Stig. Skänker en extra matpeng åt buddhisten.



Jag andas in snällheten. Attans jag måste bara vara snäll!!!



För jag vill återfödas till en hund vetja.

Med rosa pärlor i pälsen.

På jakt efter thailändska näcken

Vi vandrar ute i thailändska regnskogen



Och svalkar oss med cola i vattenfall



Och vi undrar om vi kommer att se skönspelande näcken



Vi letade. Och när min kompis hade kissat klart... så TADAA satt näcken där.

Och fnittrade förtrollande naken på stenen



... i XL-format

Det finns även en vardag i Thailand

Hört att ni har det kallt där uppe i norr?

Här är det dock 60 grader hottare och här cirkulerar också många vardagsfrågor.



Vad ska vi äta ikväll??



Vad är det för veckodag??



Ska vi ta den rosa eller gröna drinken??



Vad ska vi äta ikväll? Har dom städat våran bongalow så vi har rena handdukar?

Så JA. här finns också en vardag ska ni veta!

När Daniel har fått en ny thai-kompis Stig

Jag har svårt med alla vilda, hungriga hundar på Thailand.

Det liksom bara river i hjärtat.



Kocken blev förnärmad. Och kompisen skämdes på restaurangen

- men jag matade trådsmala hunden Stig under bordet ändå.



Sedan dess följer Stig mig överallt. Den sover utanför våran bongalow.

Den vaktar mig vart jag än åker. Och vi går sida vid sida.



Då börjar jag stortjuta. Och storböla.



När jag kör iväg med hojen springer Stig efter mig. Och jag grät ännu mera.

Tror jag kollat för mycket på Lassie. För brölandet tar inte slut.

(men jag kommer tillbaka ikväll Stig!)

Daniel goes Leonardo DiCaprio förhoppningar

Hann bara hunnit bada i havet 10 gånger för vi ska kolla in vattenfall



Där filmen The Beach med Leonardo DiCaprio spelades in.

Tänk om jag ser honom??



Näe Leo fanns ingenstans.

(jag) Var det här Leo kysstes in the moonlight??



(jag, fnittrar hysterisk) HERREGUD, det var ju här Leo made love!!



Kan svära på att Leo var där bakom vattenfallet och väntade på att få kyssa mig.

In the moonlight.

När Daniel goes the hard way

Tar ett sista dopp i gryningen innan det bär av till följande ö: Kho Pa-ngan



Och denna bongalow har vi hyrt.



Och sen ska vi paddla och titta på romantiska vattenfall

- och äta lyxmiddag för 2 euro.



Huh. Hur ska man orka?? Jag som är så morgontrött.



Livet är inte alltid en dans på rosor vetja.

Puh. Ansträngning. Huh.

När gräl blir vänskap

Här på ön Samui vimlar det av prostituerade.

Hann inte slå mig ner för en drink innan 10 tal människor svärmade runt mig



Thailina var en av 100 som erbjöd mig sina tjänster. DÅ SMÄLLDE DET TILL.

(jag, rasande) NEJ, jag vill inte ha dina tjänster!! Fattar du, get lost!!



Thailina började skrika tillbaka. Och där på gaykrogen grälade vi som svin.



Efter en stund bad hon om ursäkt. Och uppskattade att jag var ärlig. Och inte ett svin som många andra män.

Som plåster på såren fick jag en ballong av Thailina.



En ny vänskap hade fötts.

(Ibland kan man ha nytta av sitt finska temperament vetja)

Blondin-Daniels önsketänkande

(jag) Tänk dej en stuga här på beachen här som inkluderar



.. obegränsat med mat, lyxiga drinkar, massage, frukost i sängen för BARA 2 euro!!!



(kompis) Jisses, så billigt!! Var får man det??

(jag) Inte vet jag. Men erkänn att det skulle vara lyxigt & billigt!!!

Sedan fnittrar jag och simmar vidare

En natt på ön Koh Samui

Nu på paradisön och sovit hela dagen. Och fnittat in på lyxhotell.



Men vild som jag är gick jag ut i skogen utan övervakare



Och mötte på en krokodil som jag döpte till Beatrice

Men jag blev lite rädd för Beatrice och sprang till affären



Och blev lite törstig...



... som en delfin.

Nu ska vi se vad Koh Samuis gayliv har att erbjuda. Kippis!

Daniel goes en natt i Bangkok

Känns som man har rest år & dagar. Nyss anlänt till Bangkok.

(trodde jag skulle till Peking men ska dit på vägen hem, tala om att vara dement)



Checkat in. Det är sent på kvällen. Om några timmar går flyget till paradisön Koh Samui



Men ett nattdopp först vetja. Och lite nudlar & grejer. Götteligött gött.



Och innan läggdags försöker vi lära oss thailändska...

Trang pung... ping butt, string trans.. pung pling.. plang plong



Med pling pung-språket är det inga problem vetja, fnittrar vi.

Nu och sova 4 timmar i prinsessängen. Wow. Länge leve livet!

När Daniel beter sig väl på finlandsbåten

(kompis, gaybåten Patricia) Du betedde dej väl på båten?



(kompis) Och inga Primadonna-fasoner pöjk?



(jag) Jodå jag betedde mig fint. Bättre än Pippi på Kaffekalas vetja.

Kina nästa. Och 12 timmar flyg.

När primadonnan ska vandra ut i världen

Jag brukar ofta vandra ute i världen som en primadonna

- imorgon bitti vankas Stockholm, Peking varefter Bangkok. I 3 veckor.


Och dricka lite ur min rosa fickplunta när ingen ser!

(senast fnittrade primadonnan runt i baltiska länderna och vitryssland)



Ni som inte slipper med till värmen. Och paradiset. Var inte ledsna.

- jag ska guida er via bloggen vetja! Då kan ni liksom leka att ni är med!

Smart vetja. So long rara ni!

Det går att leva billigt om man vill!

Intervjuades idag av en tidning och tog journalisterna på en loppisrunda.

Vår budget var 10 euro var (ca 100 kronor)


Vi grävde och sökte. Och det blev lite grått och rött tydligen.




Och tydligen hittade även min väninna kläder i grått & rött också. Jisses.



Jisses, vi använde ju inte ens upp 10 euro var.

Så nu ska vi äta billig Euroshopper föda. Och dricka Eldorado cider. Och Pirkka öl.

För hmm.. 10+10-12=8 euro. MEN med högklassisk glamour & finess.


När Daniel träffar på alternativa människor

Låt mig presentera min nya gaykompis Simon Häger

- en erkänd skådespelare, musikal och teaterartist i Finland



Han bjöd in mig till sin stuga i skogen. Bort från publik, glamour & glimmer.



Han bor i sin stuga utan el och rinnande vatten. Och kokar på spisehäll.



Och lär mig koka mat & kaffe på gammaldags vis på vedspisen.



Och bjuder mig på ljuvlig kaffe i sin 1800-tals servis.



Och bjuder mej på hemlagad, grillad körv i byastugan.

Vilken konstnärssjäl! Du, goda jordnära människa!



När vi besöker Simons släkting Tommy (som läser min blogg) möts jag av en man, som är klädd i korsett med imponerande stora bröst. I högklackat. Sötis!!

WOW, vilka fina människor jag lärde känna. Daniel diggar originella människor!



Inte så konstigt att man blev nominerad i Finska Blogawards till årets originella

I morgon bitti ska min vän & jag intervjuas av en tidning. Och ta dom på en loppisrunda.

(må journalisten bjuda på kaffe. Har inte ett öre fram till den 10:e)

Inte utan min dotter

Jag bölar. Skväker. Tar farväl. Vänder mig om och springer tillbaka. I repris.


Efter 2 timmars farväl tog mamma ifrån mig hundarna.

Och jag bölade, skrek och grät. Som på TV.

 

(mor) Sluta böla. Du får ju tillbaka barnen när du kommer från semestern!

Jag tänkte inte så långt, sa jag. Och började fnittra igen.

När Daniel försöker förstå småbarnsföräldrar

Jag och min väninna diskuterar småbarn. Och hur stressigt det kan bli.


Men jag försöker förstår henne. Jag menar, pyjamas ska på och av jämt



Håret & rosa rosetterna kräver sin tid. Och ytterkläder ska på och av konstant.



Puh. Huh.

Inte alltid så lätt med mina ungar heller vetja.


Låt mig presentera Daniels homomamma

Var har jag fått energin? Fantasin? Fnittret? Glädjen? Dansen?

- Bara att bjuda in min homomamma på kaffe så förstår ni!

 

Mer populär än mig när vi besöker gaykrogen tillsammans.

Mest poppis är hon hos transor ska ni veta. Galna stållan.

När Daniel goes tre kronor

Drömde att jag var bästa med finnen Kassler i Tv-serien TRE KRONOR

Och finnen Daniel tjatade på Kassler att köpa Schampoo från affären.

 



Men Reine gillade tydligen inte finnar. Och denna poika blev förbannad. Perkele.

Borde jag bli en badvakt?

Övervakat sessorna i simhallen hela dagen.

Sessorna har tjatat hela dagen på att jag borde bli en badvakt.



Ja ni ser ju! Hmm kanske inte så tokigt. Vad tycker ni?

(Har ju lite "Baywatch på beachen" i mig vetja)


När Daniel gjorde succé i Stockholm. Typ.

På söndag åker jag till Stockholm (Asien-måndag) Jag vill på gaykrog & sjunga karaoke.

Senast jag var i stockholm (i och med Veckorevyn) blev jag NÄSTAN utkastad.

Vakterna förstod inte riktigt mina finska toner! Bögarna var dock i extas

 



Jag menar, man MÅSTE ju sjunga högt till min finska favoritschlager.

Kan ni?



Det kan jag!

Daniel goes sista working day

Jobbkompisarna tar farväl på jobbet och dröser mig med presenter

 

(nästa vecka Asien 3-4 veckor varefter Sweden-flytt planering)

Jag fick rosa handbojor (som jag ska haffa tjuvar med) och rosa oljor.

 

 

Och rosa ballonger i jordgubbsmak och typ en skön hudsalva, tror jag.

- Och en rosa tårta.



Chefens tal: Vi kommer nog aldrig få hit en sån fnittrig, rosa och fin kille igen.



Då börjar jag storböla i de fina rosa glasögonen de också hade köpt.

Men då jag smakar på tårtan känner jag mig som Askungen på bal. Och börjar fnittra.


När Daniel förlorade triangeldramat.

(ex) jag vill skiljas! Jag vill att vi flyttar isär!



I det ögonblicket visste jag att jag hade förlorat min man, mitt hem. Min kompis. Mitt allt.

Han hade blivit kär i våran vän. Och byggt upp en kärleksrelation bakom min rygg.



Jag gav mina nycklar och drog från stan. Tittade aldrig tillbaka på de åren som gått.



Idag mötte jag dem på en promenad. De gick hand i hand nyförlovade.

Jag gav dem en blick. De tittade båda i mina ögon. Jag sänkte blicken.

Jag hade förlorat.

 


(Hanna Pakarinen - leave me alone)

När Daniel gör succé bland straighta killar

Det är inte alla som börjar nya året med att skratta till tårar



då man böjer sig ner på festen. Och byxorna spricker



mitt framför de snygga straighta killarna.

Och en fnittrig Daniel som bjuder på sin härlighet.

RSS 2.0