När Daniel är.. ja just hemma!

Hem från världen. Festat med snygga italienare på Sardinien. Dansat mig genom Göteborg. Ölat med tyskarna i Frankfurt och så vidare i 4 veckor.



Men det är i den finska urskogen som jag hör hemma

.. och i bastun med kararna. Kom med!

Exclusive interview med Arja Saijonmaa

Arja är 65 och singel. Jag är också singel.

- vi gav varandra bra tips. Vi nämligen ÄLSKAR ROSA KLÄDER!!!



Men som Arja säger: Det är bara att köra på!

När Daniel goes Arja Saijonmaa konsert



Ikväll ska jag på årliga Arja Saijonmaa konsert i finnbyn.

Ska kramas med Arja. Och dansa med mina argsinta, bitska finnkvinnor.



För attans vilket ös det är på Arjas konserter. Perkele.

You rock!

Äntligen hemma. Europa rest 4 veckor. Tänk vilka platser jag besökt senaste åren.

Tack vare ni bloggläsare som tar emot mig med öppna armar till era hem!

(fattig med äventyrslysten som tusan)




Så nu ska jag slafsa & smacka i mej föda och skåla för att ni e så vänliga!!

Ni är hjärtliga välkomna tilll finnbyn!



(1:st class sightseeing i repris. Välkommen!)

Daniel tillbaka onsdag kväll

Daniel hälsar att kompisens dator har pajat. Därför ingen uppdatering. Han hälsar att han mår bra i Göteborg. Att han fnittrar och pillar på goa svenskar. Sjungit med Lotta Engberg på Liseberg. Och fått en puss av henne på kinden som han aldrig kommer att tvätta bort.

Ja som ni läser är Daniel sig lik. Han är tillbaka onsdag kväll.

Hälsningar av en back-up kompis :)

Göteborgs härliga gayliv!

(jag) åååh ni svenskar är sååå gulliga!! ååh så fina diamanter!!



(Jag) Och så fiiina kläder. Kan ni inte komma till finnbyn!!



(Jag) Åh bloggaren Motvallskärring och alla ni är såå underbara!!



(Jag) åååh kan du inte ge mig en puss på kinden!! åååh...



(jag) Åååh vad kul att se dig  Yonas! Vi är ju typ som helan & halvan vetja!



(Jag) åååh kan inte jag få ta med er alla finnbyn!! Sedan fnittrar jag hysteriskt

(behöver knappast nämnas att jag svepte in en flaska kosken innan)

Daniel goes grannlandets Göööööööteborg!!!

Under tre veckor har jag besökt 5 länder (inte varit hemma ens en dag)

Ta det lugnt sista lediga veckan? Nä pyttsan, nu åker jag 5 dagar till GÖTEBORG!!!!

 



Göteborg? Oj ska slafsa i mig svenska jordgubbar. Äta sill och dricka nubbe.

Jag ska lyssna på ABBA och fnittra med tjusiga svennar.
- Och sjunga allsång med Lotta Engberg.

(men först ska jag plocka finska körsbär som jag ska bjuda på!)

När Daniel besöker sin gamla studiestad Åbo

(Jag) Tänk er nubbar, sill, jordgubbar och 10 studentöl för bara 50 kronor!!!

(kompisar) Jisses, var får man det????

(jag) Vad vet jag!! Men erkänn att det är billigt!!!!!!!

Sedan fortsätter vi drömma och mysa vi på gamla kära skolparksbänken.

Daniel goes jättesmart!

På gatorna kryllar det av välgörenhetsmänniskor med sina infoblad

(jag åt en kille) Nääääe pöjk, jag sponsrar redan White power, så dé så!!!




Sedan känner jag mig stolt i vitt. Och kramas med min kompis.

(jag, 5 min senare) Vääääänta!! GREENPEACE menade jag!!!

(Gud så fel det blev, men var ju klädd i vitt vetja!)


Här bor Daniel idag!

Min kompis tyckte att bilden är som tagen ur en kill-kalender.

Så här får ni ett foto som ni kan printa, förstora och sätta upp på väggen!!



Med ÄKTA autograf på får ni betala 25043,50 kronor!

(vi talar nämligen om BRAD PITT nivå)

Det går aldrig en dag utan Elin!

Efter min europaturné är jag på båten tillbaka till Finland

Senast jag var på båten var jag med min olyckssyster Elin och hennes son



Hon var så vacker. Så kärleksfull mot sin son. Det hon levde för.



Jag iakttog henne när hon tittade över havet på däck. Hon log i vinden.



Efter ett par dagar valde hon vinden. Och blev en vind.



Jag står på samma ställe idag. Ledsen. Men glad av vinden.

Vinden som ger mig kraft och energi.

En vind som leder mig framåt. 

En vind jag aldrig kommer leva utan.

Ont det gör ont!

Jag testar ju alltid alla sorters maträtter utomlands.

Ja ni behöver knappast gissa vad jag gör och ha gjort i två dagar.



En massa festglada vänner stämmer i LENA PH allsång utanför skithuset:

Ont, det gör ont... det gör ont en stund på natten med inget på daaaan...

Sött.


När Daniel ger resetips!

När man reser genom Europa med bara EN väska. Hur räcker kläderna till?

Jo man flirtar med en indier som bjuder på en skön indisk skjorta


Sedan lånar man byxor i grön sammet från 1978 av transorna.

Och tadaa.. Daniel i en gratis, tuff lyxförpackning!

En Italiensk dag i Daniels liv

Från morgonbitti gör jag så här


Mitt på dagen så här


På eftermiddagen så här


Och på kvällen i bubbelpoolen

Men tro inte att allt är en dans på rosor.

Emellanåt MÅSTE jag slava mig upp och slafsa i mig italiensk pizza.

Skitjobbigt.

Bergen ger svar på livets frågor!

Att dansa i bergen bland vågorna ger verkligen svar på livets frågor


.. jag kom nämligen på vem som vann italienska schlagerfestivalen 1970!

.. och var mitt bortglömda pass ligger!!
(Sorry att jag inte accepterat kommentarer, alltid kö till hotellets dator la 10 min.)

En hyllning till mina italienska transor och dragvänner!

Mina bäsa vänner här på Sardinien är drags och transor

Dom är så fina. Varje kväll ger de mej V.I.P inträde till krogen. Och gratis sprit.


Vi ses dagligen. Och bara pussas, kramas och fnittrar.


Och dom bara älskar mig!!


Åh jag vill ta hem mina transor och dragkompisar till finnbyn!!!!


Denna låt tillägnades Our Lovely friend Daniel from Finlandia!!!

Daniel goes S.O.S in the mountains

Fått en massa italienska bögkompisar.
De tog mig på bergsklättring över Sardinien
Jag pustade. Och var tvungen att ta paus varje 5:e minut
- VÄÄÄÄNTA, stop!! Vänta!! S.O.S... S.O.S ropade jag!!
- RING EFTER EN HELIKOPTER!! A helicopter now!!, skrek jag hysteriskt.
(kompisar) VAD HAR HÄNT DANIEL???

(Jag) Jag har brutit min tånagel!!!



Dom tar nog aldrig finska gaydivan till bergen igen.

All the reasons to live!

Jag tittar ut över Sardinien från hotellrummet på 14:e våningen

Och tar en drink


Och lättar mitt hjärta...



.. och talar ut om Daniels drömmar.

(
jisses så filosofisk och kysk jag är)

Daniel goes Lucky Luke i Tyskland

Kom nyss till Tyskland för en dag
Och hamnade på en sunkig bar som heter...
Ja Lucky Luke...
Så här kastar vi pil, röker och dricker cowboy öl

(nu ska jag pussa tyska cowboys blöta)

Daniel goes Europa trip

Ska iväg nu och besöka olika städer i Europa. Ändstationen är Italienska ön Sardinien!



Bölar och tar avsked av mina djur. Hur ska dom klara sig??

Mamma Doris reagerar inte. Hon slafsar körv och gassar i solen.



Och dottern Liselott reagerar inte. Hon slafsar i sig ponnyhästar.



Och hundmamma Siv bara latar sig och sover.



Och pappa Boris tittar knappt upp från tidningen



Dom tycker det är löjligt att jag brölar och råmar jämt när jag ska bort.

(kattmamma Siv lär dessutom föda upp dom)



Bete er som folk - lev grönt och ta en lördagssyp! So LONG!

(bloggar när dator uppenbarar sig)

Familjen Fagerholm flirtar alltid till havs

Jag och sessorna kör längs finlandssvenska kusten.

Sessan flirtar med en 5 årig kille, andra sessan med en 8-åring.


´

Och jag hejar på varje kille som kör förbi. Och hymlar med ögonen.

Så går det till med The Fagerholms family till havs.

Daniel goes not FJORTIS



Brölade till filmen Dear John på bio. Efteråt funderade vi vad vi skulle shoppa på stan.

(jag) Asså tjejer, jag BARA MÅSTE köpa en ny affisch av HUNKEN Channing Tatum, jag har hånglat sönder min gamla!!



Sedan fnittrar och pussas vi hysteriskt.

Finnar och svenskar i Daniels nötskal!

Låt mig presentera mina svenska och finska vänner:

1. Svenska Stina - älskar att gå på kändisfester på Stureplan.
2. Finnen Pekka - sitter mest på en parkbänk och sjunger.
3. Finlandssvenska Britta - en fin dam från Helsingfors som älskar att baka.
4. Svenska Anders - älskar att ragga brudar.
5. Finska Marjatta - BLIR ARG när hon får veta att jag är gay!

 

Vem är du helst kompis med?

Dansa med Daniel ryss-finskt!

Om en vecka åker jag till temperamentsfulla Ryssland... varefter eldiga Italien.

Hårda språk och hett temperament hägrar.




Jag ska glänsa på dansgolvet med alla finnar, ryssar och italienare. Nu övar vi!

RSS 2.0