När Daniel kräver service på svenska

Frågade finngossen vad den härlige massageolja kostade på svenska.
"Kuus ja kakskymmentä, kiitos" (= 6 och 20 tack!)....

Ja alltså: "Sex... Sex och... SEX OCH... stammade han. Jo sex och tjugo..."



(Svenska är ju inte alltid så lätt, sa jag förstående. Och neg så nätt)

Daniels goes brölande på bio.

8-årige sessan och jag brölade till en disneyfilm igår. Vi tjutade och bölade på bio. Efteråt säger hon glatt:

- Morbror Daaaaaaniel, jag vill åka till caféet och fortsätta gråta!!!



(Böl och drama passar inte oss, tjutar vi. Och slafsar prinsesstårtor)

Svenskar är väl lite brunare än finnar?

Gick nyss förbi ett par 5 - 7 åringar i finnbyn. En mörkhyad kille kom cyklande. En av flickorna ropade högt:

- TITTA EN SVENSK!!!!



(Tack och lov skrattade cyklande killen högt)

När rea biter på Daniels.

- DAAAAAANIEL, 5 rullar serpentiner för 2 euro!! ropar lillasessan hysteriskt.

- DAAAAAANIEL, KAN DET HÄR VARA SANT??

(WOW, sa jag. Sedan prinsesshandlar vi)

När Daniels drömmar går i kras.

- Du fine tant, kan du dubbelchecka om jag vunnit på lotto??
- Tyvärr ingen vinst, sa byakiosktanten.
- VOI PERKELE, V*ttu, PERKELE!!!!!



(Ber om ursäkt för mitt finska temperament. Fick en karamell och blev så snäll)

Daniel inte sugen på rutten tomat

Jag och mina 25+ singelväninnor har diskuterat om vi ska äta mat i en eller två timmar. Vi är nämligen hungriga och orkar inte  resa oss från soffan.

Någon sexy kille som vill komma med körv? Det enda jag har i kylen är rutten tomat.


När problemen hopar sig på Daniels gaymodefront




Vi stiger in på det fullsatta caféet. Det finns dock en ledig lite lägre soffa och vi diskuterar huruvida vi ska sätta sig där eller inte.

- Jag har JÄTTETIGHTA ROSA byxor men vi kan försöka i alla fall, fnittrar jag.



(förstås ska bögarna tupera gatans finska frillor först)


När Charlotte Perrelli goes Finland

... så tog jag två bilder igår.

Jag är nog den bästa fotografen ever, fnittrar jag. Och beundrar.



När Daniels goes njutning.

AAAAH.. så STOOOR, så len.. hmmm så saftig.. god, HÅÅRD.. dopp i sås hhhmmm... sedan slickar jag mig kring munnen, och fnittrar nöjd.

(Har alltid varit svag för vårrullar)



When it's raining hos Daniel.

Grannfrun: Vad i allsin dar går du i regnet med ett söndrigt, håligt paraply?
Jag: Därför att jag inte trodde det skulle regna.



But it should be raining men, fnissnynnar jag och tittar upp genom paraplyhålen.

Packat & klart med Daniel

Dags för comeback av Daniels värld. Och vi kör en Danmark la Daniel.



Här sov jag ett par nätter, vid rosenbusken så fin.



Här fnissar jag runt på Ströget och talar med folk.



- Vill du komma in och ha lite kul, frågade en tjej på denna gata.
- Jag hinner inte titta in, men kom du med oss på gaykrog vetja!



- Åh vilken fin transa du är. Du ser ju ut som Lordis mamma, fnittrade jag.



Och världens goaste bloggvän Pontec, han kom med körv och mat åt Daniel!

Danska gossar ja. De skulle lära finnpöjken danske. Och vad behövs: jo dansk humppa & schlager. Körv och snaps. Sen fnittrade finnen perfekt danske.

 

Tack för att ni tittade på Daniels packat & klart!

Daniels goes Irak-Malmö.



- Ska ni ha en öl frågar jag gossarna i ett sunken lägenhet. De tackade nej.
- Ska ni hänga med och dansa ikväll? Och kanske ragga lite killar?
- Nej tack. Vi är ifrån Irak.
- ÅÅH, säkert ett fint land. Säker på att ni inte vill ha en pripps blå?, fnittrar jag..



... i Mormors rosiga blus i fina Malmö.

Streetlife in Malmö.

Där sov jag på en parkbänk i Malmö. Fick direkt kontakt med ett par typer.

Så vi sjungit. Och haft trevligt. Goa Skåunebor som tar dagen som det kommer. Med attityden: allt löser sig. Och bit mat fixas alltid.

Jag  ÄLSKAR HEMLÖSE GATULIVET i Malmö. Men en dusch skulle inte sitta fel.



Träffade en typ som jag ska få duscha hos: där ser ni. Allt ordnar sig.

(Bilder kommer senare. Next: primitivt streetlife in Copenhagen)



(njut av min sexiga frilla så länge!)

Daniel goes SWEDEN for a week!



Finngossen swedar runt en vecka.  Är lite rädd för Sverige.

Har bara träffat svenskar i södern (partajunderhållare var jag). Och på färjan där jag knegade många år. Och dessa bilder har etsat sig fast.



Och inget fel med det - men jag är ju trots allt en KYSK finnepoika.

(OM ni är snälla och ser en fnittrande färgpalett så bjud mej på körv!!)

Daniel goes aerobic

Igår pinades jag på en aerobic-session. Stönade och torkade svett från pannan.

- Herr instruktör, detta va inget för mig. Jag åker till byakiosken och köper snask
... förresten sugs kalorierna tillbaka om jag inte hoppar i duschen genast?


Daniels goes finska bussen.

- Aj, det bryts! Marjatta? Marjatta? Hallå, Marjatta? MAAAAARJATTA??
- Vem pratade du med?, frågade jag.
- ÖÖH... Marjatta.
- Jahaa Marjatta, hälsa från mig... fnittrar jag högt.


Daniel goes shopping.

Och där stod söte, nervöse försäljaren och log.

- 69 tack! Eller OJ! 89 euro! Vet inte varför.. Stod väl här och tänkte på annat.
-
Ingen fara. Det e ju så tålligt med alla siffror, fnittrar jag.



Och trippar iväg med hunden.

När Daniels goes SECURITY

Mor hon tjatar på att jag aldrig låser dörren.

- Jag får sätta upp en lapp på insidedörren åt dig: GLÖM INTE ATT LÅSA!
- Men... om den sitter på dörren, så kommer ju tjuvarna att lockas hit..



... säger Daniel tryggt under sin korkek och luktar på blommorna.

Daniel goes plädkrog

Vän: Testa detta äppelcider. Det doftar faktiskt äppel!! men smakar som cider.
Jag: PÅ RIKTIGT??



Sedan fnittrar jag under mormors pläd på krogen.

Daniel goes klassträff och bajsminne

- Minns bara ett ord på franska..hmm..öhh.. vad va "skit" på franska?
- Merde
- Jo precis, DET ÄNDA JAG KOMMER IHÅG!!, sa jag språkbegåvat.



... och fnittrade.

När Daniels goes i-lands telefonproblem

Fan vad telefonen strular då, fumlar jag. Bohemisk och pilla-på-allt som jag är.
Mormor: Vad är det för fel då?
- Man måste trycka på EXAKT rätt knapp för att kunna svara!!



... och avslutar förstås samtalet med rec. Bannade Pet-Fia.

När Daniel inte vill ta ansvar för vuxenutbildning

Läste en Bert-bok igår åt syrrans prinsessa.
- Daaaaaaniel... vad betyder ståfräs?
- Hmmm... jo.. när Lill-Bert blir Klimpen...typ..



Ska aldrig läsa Bert fjärt mer.

RSS 2.0