Daniel goes mot Finska Blogawards 2010

Packat det sista. Och nu mot Helsingfors och Finska Bloggpriset 2010



Håll tummarna att jag vinner: Årets mest originella 2010!

Och så mycket bloggskvaller jag missat på nätet, fnittrar jag och lusläser.

 

Och som jag ska dansa. Ska dansa PUMP PUMP med Salem Al Fakir



Man ska ju ta seden dit man kommer. Så alla svenskar, nu ska vi dansa pump pump!

 

Skitenkelt. Man dansar röv mot röv. Pump Pump.

Dance along!


När sessorna & bögen goes WOOOOW!

Julshoppar med sessorna.



(sessan) Daaaaaniel, den där hatten kostar bara 200 euro!! Wow otroligt billigt!!!

(jag) WOW tjusig, men den kostar 2.00 euro sessan!



(sessan 1) DAAAAAANIEL, kolla 2 paket glitter för 2 euro!!

(sessan 2) DAAAAAANIEL, KAN DET HÄR VARA SANT??



(jag, chockad) Kan det va möjligt!?! Sanslöst! Nu handlar vi tjejer!

Vi kan det här med Family business.

Man ska följa sina drömmar!

(mormor) Vad i all sin dar dansar du så glatt för?

(jag) Jag drömde att jag vann Bloggpriset 2010 i Helsingfors på Onsdag



.. och jag dansade sexigt med Brad Pitt. Och fnissade i knät på Beckham.



(jag) Mormor, du har alltid sagt att om man tror på drömmar så slår dom in!

Sedan fnittrar jag hysteriskt. Och dansar på rosa homomoln.

När två finnar utbyter julkalendrar

Varje lördag innan advent brukar jag och min väninna utbyta julkalendrar



Jag gav en sån

Och jag fick en sån

Jisses. Tänk att två finnar kan tänka så lika.



Gunåde om Ni får för er att vi fuskade och förtärde julkalendern.

Och limmade fast luckorna efteråt.


När Daniel goes pensionärsvarning

Vad har ni för "ålderdomshem nästa" varningar?

Jag läser Allers & Hemmets Journal speciellt när jag ska sy kläder.



Och tittar till mina barn hundra gånger innan jag åker bort.



Och när jag kommer hem nattar jag mina ungar och sjunger visor



Och när bögens ungar somnat kollar jag in Allers ambrosiakake recept.

Jisses. Tror jag håller på bli en gammal bögtant.

Simon Ericssons brev



Hej alla läsare det här är Simon Ericsson!

Jag vill tacka er som har röstat & lyssnat på mig ni är underbara!
Och Tack Daniel för att du så godhjärtat lyfte fram en okänd människa.

Jag blev mobbad i 8 år. Mobbningen ökade succesivt och slutade med att jag blev ett mobbingsoffer för hela skolan. Blev kallad för en konstig onormal och det målades upp en bild av mig som en utvecklingsstörd person som behövde söka hjälp. Det var en sådan tortyr som gjorde mig så illa och svag att till och med deras småsyskon kunde sparka på mig. Jag förstod inte vad jag hade gjort för fel?

Som ett tecken fann jag musiken som har hjälpt mig och gjort mig till den jag är idag. Utan musik hade jag inte överlevt.

Idag står jag på egna ben med mycket skinn på näsan. Har underbara vänner och ett liv jag aldrig kunnat drömma om. Idag går jag på en Musikproduktions utbildning i Eskilstuna. Älskar att sjunga och beröra. Och har även spännande projekt på gång.

Så för er som läser det här: Blunda aldrig när någon sparkar. Vi skall stötta varandra och ge en hjälpande hand.

/ Simon Ericsson



Ännu kan ni rösta på Simon till ett skivkontrakt (om det dyker om en karta, klicka stockholm, sedan artistjakten)

När Daniel berörs till tårar

Daniels värld består inte bara av show, humor & fnitter.

Att få läsa rörande mail & kommentarer om era livsöden berör.




Detta inlägg om min barndom berörde många.

En människa som lyckats beröra mig är denna kille: Simon Ericsson



Simon har haft ett kämpigt liv. Han överlevde 8 år av terror & mobbing.

Jag ombads lyssna på hans musik. Jag berördes till tårar. Vilken känsla & djup.



Killen överlevde mot alla odds. Och musiken gav kraft åt livsgnistan som fanns kvar.

Nu är han med i en artistjakt i Sverige. Med hopp om att vinna ett skivkontrakt.



Nu tycker jag vi ska hjälpa Simon att få ett skivkontrakt. Rösta här!

Han förtjänar upprättelse

- han förtjänar att få sin största dröm att gå i uppfyllelse. All lycka & respekt Simon!

Min finsk-ryska syster del 2

Kommer ni ihåg min finsk-ryska syster? Hon med ryssfinskt temperament?


Nu är hon tillbaka. Med ny stil och vacker engelsk accent. 

Hon vill följa med på Blogawards 2010 i Helsingfors. Tyvärr är det inte möjligt.



Kommer hon att explodera igen? Let's find out!

Tävling! Vem blir lucia i Daniels värld 2010?

Jag bara ÄLSKAR dessa damer - mina homomamma-idoler!

Jag vill ha en homomamma menar lucia i Daniels värld vetja. Men kan inte välja!! Vem!?

1. Kikki Danielsson?



2. Anna Book?



3. Elisabeth Höglund?



4. Arja Saijonmaa?



Vem av dessa borde bli lucia? Och varför?

De/den med bästa motivering kommer att länkas & firas!


När Daniel ger svar på tal.

(mormor, promenad) Hur gick det hos läkaren?

(jag) Det var skitkul. Intog en sexig position. Och putade med rumpan.

 

(jag) sedan böjde jag mig ner så här!!! Och började fnittra hysteriskt...



(jag) för sexiga doktorns finger var så stor. Och lite kall.



(mormor) Bespara mig detaljerna Daniel! Jisses det är ju fullt med folk här!

(jag) men du frågade ju!!!


Daniel goes lagom fint föredöme!

Det talas ofta om bröstcancer & ordnas galor. BRA!

Men det talas mindre sällan om prostatacancer. Som är den vanligaste cancerformen.



Tydligen är det lite känsligt det där med cancer i pittområdet.

Så idag ska jag vara ett föredöme. Och testa mig.
- Dessutom är läkaren är sååå SEXY. HAN ÄR sååå HOT!!!



.. så nu ska jag dansa & göra mig fin. Så där lagom snygg.

När Daniel skriver argt brev

Mr Alkohol.

Har du glömt avtalet? Du lovade mig en trevlig utekväll i min gamla studiestad Åbo.



Jag hade förberett mig genom att sy kläder. Med hängslar i byxorna.



Du lovade göra mig fin & nätt. Till en stjärna på dansgolvet.

Och jag skulle ju visa läsarna glittriga Discoking bilder.

Sitter nu förbannad på tåget. Jag har nu sett bilderna.

Mr Sprit, vi behöver tala nu. RIGHT NOW!!!

Daniels höga krav

(Min goaste heterokompis) Daniel du är ju så gay & kräsen...



.. hur ska man imponera på dej? Med ljus, vin, middag, köpa blommor?

eller ge dej smycken? Kärleksbrev? Ge fina komplimanger??



(jag) Var naken, hämt en lapinkulta!!

Daniel goes skvallerbytta bing bång

Jag ger fullständigt blankt i att Kungen hamnat i blåsväder!

Kungligheter i allmänhet har ALDRIG intresserat mig! Med respekt för deras privatliv.



Likväl bölar känsliga jag en skvätt med Silvia Likt två änkor.



Likväl mumsar jag på snask. Och göttar mig i skandalboken. I smyg.

Alltså på sant. Så B! Skäll ut mig nån!!


 
Skandal! Likt  bloggskvallret inför Finlands Bloggawards 2010

... när jag ska charma, ragga & hångla upp Salem Al Fakir.


Kommandoran-Daniel i finnbyberga

Som liten satt bestämda jag och åt körv. Åt och åt. Och kallades för Kommandoran.

När mormor skulle ha körvkalas i byn smög jag mej upp på vinden och åt körv.

Gissa om det talades länge i socknar och stugor i finnbyn

- när Daniel skylle ifrån sej. Och slafsade upp nästan all körv på vinden, så här:



(imorgon har mormor körvkalas. Gissa vem som ska knapra på körv ikväll??)


Daniel is in trouble

(jag) Ojoj pappa. Jag har kört i garageväggen!!
(far) FÖRGRÖMMADE UNGE!!



(jag)... och det finns ingen luft i två av däcken. Ska jag typ blåsa luft i dom?
(far) FÖRGRÖMMADE UNGE!!!!!!!!!!!!



(jag) och far... jag har ju fått 3 böter i år. Och då måste man ju till farbror polisen!
Kan du köra mig dit?

(far) Daaaaaaaniel FÖRGRÖMMADE UNGE!!



Ojojojoj. Lär hamna i snickeboa ikväll (men sessan brukar släppa ut mig)



Men först ska jag charma & flirta med finnbyns SEXIGA polisman!

(Går förresten Sveriges värsta bilförare fortfarande på tv?)


Bloggpriset 2010 och Daniels glädje.

(kompisar) åååh vi hoppas du vinner finska Bloggpriset 2010 för årets mest originella..



(kompisar) men så HYSTERISK du blir om du vinner på bloggalan i Helsingfors 01/12!!!



(jag) Äh inte kommer jag bli hysterisk! Lite glad kanske!

Tackar för all support!

Hurra för finsk sommar!

Det sägs att vid -20 slutar finnar fira midsommar, hösten har kommit

Vid -30 börjar finnar torka tvätt inomhus.
Vid -45 tar finnar på sig en långärmad tröja.



Nu änligen plusgrader. Finnar solar i snön. Bastar. Simmar i havet.



Jag läser en bok på morgonen. Och kollar på killarna. Hurra för värme & fnitter!





Jippii. Blev nyss nominerad till bloggpriset 2010 för Årets mest originella!!!!
"Daniel testar verkligen gränserna för hur rosa & gay en blogg kan bli"

Åh gala i Helsingfors. Salem al Fakir ska uppträda. E han singel? Ska ta reda på det!

Var är papiljotterna? Var är symaskinen? Glittret? Loppis nästa!


Daniel goes singelliv med väninnorna

Jag gillar ej söndagar. För mig är söndagen familjens och kärleksparens gulliplutti dag.

Över 3 år med en kille och 2 år med en annan var Söndagen min the Day of Love.

 

Men tacka vetja middag och skvaller med mina singelväninnor.



(sessan) Äckligt att pussa pojkar. De bara dreglar över en. Det är därför jag slutade!!



(mini-sessan) Äh killar är så stökiga. Jag brukar räcka ut tungan åt dom, SÅ HÄR!

Sedan fnittrar vi. Vi behöver minsann inga karar!

Boken om OKEJ

Läste gamla tidningar och Boken om OKEJ dimpade nyss ner i postlådan



Jag tyckte Carola var så fin när hon fnittrade på stranden.



Och jag ÄLSKADE Anna Books simdräkter



Och jag var så avundsjuk på Lena Ph:s frilla och fönade håret likadant



Och så hade jag mamma att sy Christer Sandelins sköna pyjamas åt mej!



Mest älskade jag Lilie & Susie. De var ofta i finnbyn eftersom de hade släktingar där.

Jag blev helt hysterisk och grät när de satt och åt glass i Doris kiosk



Nu är jag så nostalgisk att jag ska cykla iväg till kiosken och köpa en glass.

För vem vet om Lilie & Susie äter varsin strutglass i Doris kiosk??


När Daniel goes a happy candy day



Steg in i godisaffären. Neg. Och beställde en pussi med praliner & sega råttor

När jag kom hem började jag gapskratta. Som i vintras:

 

Inte visste jag att godispussi med praliner innehöll koskenkorva!!

När Daniel träffar på fint folk

(Snygg kille & tjej, på gatan) Hej, vi kommer från Greenpeace!!

(fundersamma jag) Wow, gör ni? Jag kommer från finnbyn!



(jag) Jag bor i det där röda huset. Nä, nu till torget och köpa rotfrukter!

 



Denna rotfrukt är min favorit.


När Daniel bjuder på kafferep

Jag bakar så det knakar. Jag och mormor ska bjuda på ambrosiakaka



och bjuda hem mina Lordisar som jag känt halva livet.



Se så bra jag spelar punk. Kom gärna på en bit kaka & lyssna! 

(Mormors ord: Daniel, ta inget skit & kör ditt eget race!
Alla har fördomar men sträv efter att hysa så FINA fördomar som möjligt)

När finsk tv är på TOPP!

Trött efter helgen. Zappar på finsk TV

- ojojoj. Vissa är tydligen hängtrött.



Svänger kanal där nyhetsjäntan stickar när hon filmas.



Ena nyhetsankaret faller från stolen.

Den andra tar en bakfylle syp i direktsändning.



Ojojojoj. Tror hela Finland är lite trött efter helgen.

The winner takes it all!

Jag skriker. Fnittrar. I chock. Jublar hysteriskt.



- Jag vann 5 euro på min skraplott!

Får ett samtal från byns lyxigaste inredningsaffär. Jag har vunnit en klocka.



.. en SVINDYR World cities clock av märket Rivièra Maison från Kamphouse

Skrattar hysteriskt i affären. Gråter. Fnissar.
 
Jag är ju en såndär rich bitch vetja.


Daniel goes från odjur till skönhet

(Kompis, telefon) Daniel, varför gråter du? Jag hör inte vad du säger!



(jag) Är allergisk mot nötter. Och åt en i misstag. Ser ut som ett monster!    
            



(jag STORBÖLAR).. och jag som ska ut och dansa ikväll!!!!!

(komis, sminkös) HERREGUD S.O.S, Kom hit på direkten!! Bums!!



Får en massa smörjor och sörjor i ansiktet. Jag spaklas och målas.

Kolla - tadaaa!!!



Tänk om en kille hade tagit hem denna fejkmålade skönhet över natten.

När han vaknade på morgonen skulle han se en avdankad Rudolf med röda nyllet.

Shit. Det skulle ha varit coolt.


Dansa med till finsk disco i finnbyn!

Ikväll ska jag på finsk disco med mormor. Vi ska dansa som pärlor i finnbyn.

Sitt inte där bara! Dansa med!! Upp & hoppa!!  Nu kör vi finsk disco!!



Shake your ass!! Ni kan ju!!!


Daniel goes finsk reklam



En gång fick jag förfrågan om att provspela till en FINSK BANAN-reklam

Jisses. Tur att jag tackade nej.



Åååh så duktigt & åtråvärd reklamröst. Och ni håller med tack!

Daniel goes slutty gangsta

Hittade en peng på gatan. Fnittrade. Och satte sedeln mellan brösten

- What a bitch!



Sedan gick jag mot rött ljus.



Och tog ett par bullar i smyg på jobbet innan mötet ens börjat.



God Damn it feels good to be a Gangsta!!!!

Blonde-Daniel med the magic finger



Kommentarer och mail ramlade in. "Du har virus på bloggen"

"Det blinkar, puppar upp fönster som inte fås bort"

 

Sorry!! Oj. Pillade bara på några fina rosa knappar ju.



Börjar blinkar, fönster dyker upp. Hela vänstermenyn försvann. Jisses.



Har alltid kallats för pilledata-blondin nr 1.

- men fattar INTE att mina myspys fingar & rosa knappar kan göra så!!



Lovar er att aldrig pilla mera. Nu ska jag skriva mail med penna, papper & kuvert.

Och spela Nintendo från 1992.

När Daniel dansar genom Belarus

Överallt i vitryssland spelades Pernilla Wahlgrens & Jan Johansens schlagerdänga

- på ryska.



Och jag kallades för finska GayGuy. Och the Dancing Queen på stan.



Konstigt.

När svenskt kungligt besök väcker & stör Daniel

Tagit farväl av Minsk. Och rest hela natten.


Är såååå trött. Kolla jag kan sova i kors!!

Men vem skriker och gormar utanför?? Måste få sova ut efter resan!!!


men åååh det e ju bara Victoria & Daniel som hälsar på i finnbyn.

Sessan borde ju ha förstått att jag behöver min prinsess-sömn vetja!

RSS 2.0