Daniel goes catfight

En fråga som diskuterats över 20 år i Sverige har nu kommit till Finland.

Alltså vad tycker ni? Boogaloo eller Fyra bugg?



(Vi kommer ingen vart. Debattfrågan bara spårar ut i gräl & catfight)

När Daniel goes avundsjuk

Här tvångssläpar man sig till jobbet medan änkan Ritva-Stiina (82) ska till södern

- med enkel förpackning med änkeföreningen till Playa del Inglés!



Lyckos Ritva-Stiina!

När Daniel får feedback från Sverige

Oj har fått lite feedback från Sverige-besöket i juli!!!

Snygge Victor jobbar på Skavsta flygplats. Och serverade i restaurangen





(Victor) Du kom in på hotellet sjungandes till Arja Saijonmaa. Det tog inte länge innan du beställde in öl och tappade den. Och en till. Som jag fick torka efter dig den kvällen!!

Ojoj. (och nu över till nästa feedback)



Ojoj. Mats sa att jag talade med alla människor på stan. På bussen sjöng jag allsång. Och frågade folk på stan om jag kunde få en klunk ur deras flaskor.



(Mats) Och Daniel, sen klagade du HÖGT att staty-snorrarna var för små!!

Ojoj. Ajaj.. ojoj.. glömt och förträngt. Förlåt.

Finnen var ju bara på semester.

Daniel goes finn-ryss logendans i byn

Wohoooo.. alla med och dansa i höet!!! Nu är det logenfest!!



Alla ryssar och finnar i alla åldrar, barn som gamla kommer att dansa loss

Och jag kommer att vara i mitten - AND DANCE LIKE A COWBOY!!!



Få se om jag inte rider hem på en cowboy ikväll. Likt Brokeback Mountain.



Jiiiiihaaaa.... nu kör vi!!!!!!!!!!!!!!!

Kikki tycker om mig...

Månne Kikki läsa Daniels värld?

Hmmm.. har nästan bra vibrationer på det!

 

Varför månne Daniel vara singel?

(Kompis) Men Daniel, du kallade alltid ditt ex för Bebis. Och när du träffade Niklas så döpte du honom till gulleplutti Nasse!



(Daniel) Sött ju! Annars är jag inte är lika stark som Arnold, sexig som Beckham. Eller har latinos i höfterna som Ricky Martin, MEN jag kan slicka som Lassie!!



(på min glass alltså, fnittrar jag stolt)

 Ps. angående förra inlägget. Vilken support! Och tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Mobbning (och homofobi) är aldrig okej. ALDRIG!! Måste bekämpas!!

Vem VAR Daniel Fagerholm?

- Jävla satans bög. Nu kastar vi honom i gristunnan!

De tog tag i mig och kastade mig i tunnan bland rutten mat.




Skolväskan tömde de.  Kastade bort allt jag hade. Fyra års terror. Som bara blev värre.

Jag hade bestämt mig. Jag skulle ta livet av mig. Snaran fanns i byrån.

Jag skrev självmordsbrev. Hade bestämt datum.



Jag blev en apatiskt tonåring som bara låg i sängen. "Grisjävel. I grismaten nu bögjävel!"

"Är du rädd för bollen bögjävel", de kaste bollen i huvudet. Jag slungades mot väggen. Tuppade av

Föräldrarna var hjälplösa. Hur kunde de hjälpa en apatisk tonåring?



De fann mina brev av misstag dagen innan det var dags.

Samhällets instanser kopplades in. En lokal mediakarusell började.

- jag var den första som var tvungen att byta skola. För att överleva.



Vilket leder till Elin - som kämpade med blod, svett och tårar för att försvara mig.

När ett gäng skulle slå mig tog Elin fram träskon. Hon skrek, slog för livet. De gav upp.

Sån var Elin. En sann hjältinna. Som visade mig mänsklig kärlek, vänskap och acceptans.



Det var istället Elin som tog livet av sig. Inte jag.

Är jag ett offer?
Nej, jag vägrar leva som ett offer. Unga Daniel finns ej idag.

Idag är han coachande, glad och självsäker människa. Som underhåller, skrattar jämt och älskar att få andra att skratta.

Den 24.9 ca kl 20 på cafe Ritz i Vasa (Finland) kommer jag att vara med i panel. Och berätta min story. Välkomna!

- Detta för att upplysa och hjälpa till. Detta inlägg är tillägnat Elin. Med träskon.

När Daniel tjuvlyssnar på grannarna

Gurli (89) och Gösta (93) är mer tekniska än mig!

- och gud så de fnittrar i granngården i byn. Jisses.




(varning att det kan spåra ur. Men ni är ju härdade!)

Daniel älskar att dansa ryskt!

Och från Sverige till Ryssland. Nästa helg kommer mina ryska vänner på besök!

Jag har ju förstås börjar övdansa redan!!!



Jag bara ÄLSKAR att shejka loss på ryskt vis!!

Alla med - ni kör vi en KALINKA!!!!

När Daniel får besök från Sverige

Min goa fina svenne från grannlandet är och hälsar på!



Vi fnittrar. Och talar om respektike olikheter mellan våra grannländer.



Jag tycker Finland har lite mer class & style!!



(nu ska vi dansa till svenska schlagerlåtar.. näe menar finska godingar!!)

När Daniel goes fotboll

Jag och min gaykompis kom nästan inte igenom skolan pga idrott.

(vi gömde oss jämt. Och bolmade cigg på planen de få gånger vi var med)




Men i fotboll ja. Attans så duktiga vi var !! Vilka fotbollsstjärnor!

Egentligen kunde jag ha varit en finsk David Beckham idag.

Daniel in the morning glory

(Jag) AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH...



(jag) åååååååååååååååååh....



(jag) ååååååh, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah....



Så vrålar jag när snygga killar går förbi. Ja, ni vet ju...

att det är omöjligt att inte GÄSPA STORT när man är trött!!!!

(Dagens outfit: köpt jackan av ett fyllo i parken. Och sytt om fars byxor från 1978)

När Daniel goes Carola Häggkvist

Daniel övar sig inför lördagen då det vankas gay & dragkalas.

Carola vrålar om att folk menar hon är en torrboll, knäpp och konstig livets-ordare




Men jag tycker grannlandets Carola är cool.

- vi o-förbönade bögar ute i Europa tycker bara hon är... hmm... hmmm...

Rock'n roll, wild & crazy. Typ.

Daniel goes championship

Yes - det kan jag oxå!!!! Det ni!!



MEN jag kan till och med pinka i 3-kors!!! Bara så ni vet.



Hejdå.

Finska Mat-Tina gör comeback

Finlandssvenska Mat-Tina är tillbaka - fnittrigare än någonsin!

Finska Mat-tina har pluppat upp i bloggen här som . Med ris & ros.



- bloggens mest länkade & kommenterade. Älskad som hatad.

Men jag tycker programmet är coolt. Älskar nämligen enkla men goda recept!!

När fyra är fyra. Punkt.

Prinsessan in the family jublar när hon firar sin 4 års-dag!



(sessan) Daniel du MÅSTE sätta på din hemsida att jag fyller 4 år!!




(sessan) Daniel, kom ihåg att skriva att jag fyller 4! INTE 2, 3 eller 5...




(sessan) Daniel det är fyyyyyyyyyra! En, två, tre, fyra.. fyyyyyra!!!!!



(Sessan) Daniel, jag visar dig fyra IGEN så du skriver rätt!!!!

Så nu vet ni det. Gratta ni sessan till ett..två..tre.. fyra... STOP! 4 års-dagen!!!

(Ps. att va bestämd, ta för sig och diva-stå i centrum kommer dock inte från mej!)


När Daniel ger nyköpta skivtips

Ska rusa iväg nu genast för att ha picnic med finn-punkarna



MÅSTE bara spela upp för dom nyaste skivorna av Kikki Danielsson och Lotta Engberg!

När förnäma Siv äter mig ur huset

Grannfrun Siv stiger in utan att säga hej. Hon tar mat ur mitt kylskåp.

- och vill titta på bilder av sig själv medan hon äter.




Hon åt, skrattade och åt. Och bara beundrade sig själv.



När hon ätit allt jag äger sticker hon hem utan att tacka eller säga hejdå.

Och mitt kylskåp står tomt. Men Siv är cool - man ska ju ta för sig!!!

När Daniel var en mardrömselev

Alltid när kompisar skulle ha föredrag i skolan fick jag dom att skratta



När det var min tur ett presentera mitt magistersarbete på universitetet fick jag tillbaka.

Och som jag skrattade. Fick ursäkta mig och sprang iväg. Med kiss nästan i byxorna.

Hämnden är inte alltid ljuv - kom ihåg det!

När Daniel goes programledare i konst

Jisses. Kom just på att jag borde vara en fin & förnäm TV-programledare i konst

Tänk att få bräka på med värsta muminspråk och inspirera folk varje vecka!!



Ja ni ser ju hur tavlan i slutklippet blev helt OUTSTANDING

När Daniel gör en god gärning

Ett par finnar stoppade mig i parken på väg till jobbet. De höll på med typ YOGA.

- Hei pöjk, kan du låna mig 1 euro? Jag behöver läsk!!!!, sa han.
- Kan jag få 1 euro till så får jag vatten!, fråga den andre.

´



Klart ni ska få vatten! Oj så duktiga & svettiga ni är, sa jag och gav en peng.

Är superglad för att ha gjort dagens goda gärning!!

När Daniel goes Sue Ellen i Dallas



Återigen tävling med kompisarna vem som spelar dokusåpaskådisar bäst.

Jag vann med Sue Ellen. 

 


Å andra sidan är ju Sue Ellen lite som mig vetja!!

När Daniel får rejält med böter

Ni vet, efter en äventyrlig men dyr semester så väntar man bara på nästa lön.

Jag skramlade ihop mina sista slantar och festade med ett gäng fotbollsspelare.



Jag fick böter. Med långa lagtexter och förordningar med utlåtande:

"Ni döms härmed till böter för att ni pissat offentligt"

Frågor på det, nån?

När doftljus KAN göra underverk!



Vem vill bli ihop med mig? Har nämligen köpt nya doftljus!!!!

Farbror Gay goes EM

Alla barnen i byn tränar mig inför friidrotts-EM. Ska vinna guld på 100 meter



(men måste öva lite till. Orkar fortfarande bara 11 meter)

Finland vs. Sweden

När jag tittar på dessa svenska och finska jämförelser så...

ler jag och beundrar primadonnorna...



fnittrar...



Och konstaterar att jag låter patriotisk men...



Men tycker att vi finnar kan lite mera om det här med klass & fashion.

No offence svenskar!!!


Daniel imiterar Glamour



Kommer ni ihåg dokusåpan GLAMOUR?

- Ridge med sin mörka stämma. Och Brooke som brölar och skväker i varje avsnitt.



Hade en liten Brooke & Ridge tävling med kompisarna igår - jag vann!

För Brooke är min idol.

Daniel går i Einstein funderingar

För ett par dar sedan satt finnen på sin semester parkbänk likt en supputen finne



Och nu arbetar jag så flitigt. Som en leende ängel. Kysk och ambitiös.

(Springer på möten och coachar folk så proffsigt)



Alltså jag fattar inte typ Einstein ekvationen!!!

Hur göra efter semestern, någon?

Första dagen på jobb efter semestern. Jag storbölade på morgonkvisten.



Men började fnittra igen när jag hittade en Lill-Babs bok på loppis.

Och köpte tyg. För nu attans ska ta fram LENA PH symaskinen igen.



Som ni ser älskar ARJA SAIJONMAA mina kreationer. En förståelig "gaymor" som hon är.

Hur dämpar ni ångesten efter semestern?


RSS 2.0