När Daniel är billig!

TADAAA.. symaskinen har gått het igen inför kvällens krog.



Skjorta: Från 1978, lånad av farsan.

Byxor: mina glittrande, bruna gay-läder byxor. Sydd själv. 

Skor: Loppisgubben tyckte de var så fula så jag fick dem gratis



Total summa: 0 kronor.

JAG ÄR SÅ HIMLA BILLIG!!


När Daniel är världens mest berömda

Killen kan inte motstå min skönhet. Han avgudar mig.



Jag är den SEXIGA stjärnan i århundradets GONE WITH THE WIND..



Till och med alla hårda fängelsefångar suktar efter mej...



Det bara sprittar i kaliserna när Obama ser mig...



Ja till och med damerna ålar och brölar efter mig.



Fnissar men vaknar trött, fattig och bajsnödig. Och förstår att allt var en dröm.

(nu ska jag sura till byakiosken och köpa skithuspapper)

När Daniel får full poäng i prov

1. Hur många krig förde Karl XII?



- hmm...  XII? Tippar på FEM vetja!!

2. Räkna upp dem!



- 1, 2, 3, 4 och 5!

Sedan fnittrar jag duktigt. Och suger på en rosa godisstång.

När Daniel bara njuter av utsikten



Min granne är skrämmande lik David Beckham. Och han sliter hårt på gården.

Jag dricker morgonkaffe. Tittar, fnittrar och sjunger med fåglarna



... och bara slafsar på min banan.
(favorit i repris)

Min bild av svenskar!

Vad tycker du om svenskar? löd en kommentar. Bara positivt!

Har arbetat på TRE arbetsplatser där jag träffat svenskar.


I södern som guide



I södern på krog...


och många år på finlandsfärjan.

Inte undra på att jag älskar svenskar i mitt grannland!


Viktiga ärenden bör skötas först!

(mor) Hela huset ska städas idag. Och bilen ska tvättas NU!!

(jag) Men jag måste uträtta en massa VIKTIGA ärenden på stan!! Börja på du..



Och jag ruser iväg för att uträtta ärenden.



För visst är det viktigt att jag får måndagsgodis.

LIVSVIKTIGT!


Daniel goes brudnäbb & wedding

Bästaste sötnos. Grattar till din bröllopsdag idag.



åååh om 2 timmar ska jag vara brudnäbb.

OJOJOJ. Måste öva... vet ju inte hur jag ska bete mej!!



Äh, tar det på talang och är mig själv. E ju så känslig så brölduken ska med.

Daniels stora fråga till mina läsare.

Vilka av dagens 3 outfits.. sorry menar dagens 3 skratt tycker ni klär mig bäst?


När Daniel blir missförstådd.

Stickar på kafferepet i finnbyn. Och lyssnar på eurovisionslåtar.

- Daniel, du är verkligen EXTREMT GAY när Eric Saade sjunger, säger Marjatta-Stiina



Jag fattade noll. Hejar ju bara på mitt grannland. Konstig grannfru.

Fattar inte var Marjatta-Stiina får sina idéer ifrån.

Daniel som ORDENTLIG tonåring

- Daniel hur var du som tonåring??, frågade systerdottern (snart i tonåren)

- Jag var jätteORDENTLIG. Jag varken rökte eller drack...



Jag var med i scouterna...



Jag var idrottsintresserad...



Jag gick på scoutläger i skogen. Och umgicks med anständiga kompisar...



Och på lördagar hade vi filmkväll och åt godis...



- Så rare systerdotter. Idrotta och lev hälsosamt som din morbror!

(och va lite wild & crazy på lördagar och unna dej film & godis)


När Daniel goes finskt temperament

Hur många män behövs för att smutsa ner 8 grytor då maten ska fixas?

- Jo en behövs. Och det är Daniel i finnbyn.



Och jag blir lika rabiat som Arja Saijonmaa när inget blir rent.

(fast efteråt känner jag mig sexig och jättesnäll igen)

När Daniel tittar på Lassie.



Och som jag brölar till Lassie. Råmar och tröstslafsar choklad.

Men när Lassie får sin Lissie då börjar jag fnittra igen.



(Tack Chantelle för att du fixat bloggen så fin. Och fortsätter trixa på den)

När Daniel goes regnrock till krogen

- Daniel du kan ju inte gå ut och dansa med regnrock på!, tjatar mor.

Joho det kan jag. För jag har sytt den själv! 



Dessutom passande om det snöar...



Och SUPERpraktiskt om man får läskeblask på sej.

Jag är skitsmart ju!

Börja dagen med finsk gymnastik!

Dansa med vetja!! Shejka rumpan!! PUMP PUMP!!



Sväng på höfterna. Rumpan i vädret. Hojta PUMP PUMP!! Ni kan ju!!

(finska kan ni också nu!)

När Daniel tar till symaskinen

Oj dessa håller jag på och syr.



Sjunger och kvittrar vid symaskinen. Dessa det blev TADAA:

På 70-talet skulle jag ha varit en i mängden.

 

År 2010 är jag bara OUTSTANDING.

Åh vill BARA dansa barfota i gyttjan med VÄLHÄNGDA... kläder.


Daniel är sexigast i världen



Läste i en blaska att Matthew Mcconaughey är världens sexigaste man!

Eftersom jag bevisligen liknar honom...

 
...så måste jag ju också vara världens sexigaste man. Coolt.


När Daniel ingen stress tar!

Innan jag går på jobb och träffar hundrade fölk så sitter jag...


.. och bara njuter i stugan i finnbyn. Ta inget stress fölk!

Daniel goes Blonda-Volga



Sjöng med finnarna och ryssarna till Volga.

Stadens killar kallade mej för Blonda-Volga.


Fnittrade i killarnas famnar. Och smuttade på en rosa drink.

Coolt att kallas för Blonda-Volga vetja!

Daniel goes hysterisk



Är på en väns möhippa.. e hysterisk.. en strippare till polis kom

Kan inte blogga nu... nu visar han.. aaaaaaaahhhhaaaaaaaaaaaa..


(Gråter hysteriskt.. och nu bakdelen..  AAAAAAAAAAAH)

Daniel goes blondina mat-Tina 2

Tänkte bjuda er på en finsk la Daniel rätt.



Men inget blir som jag riktigt tänkt...


Hör upp killar till Daniels erbjudande!



Oj. Skulle sticka ett par rosa sockor men blev en värmare.. för män.

Den blev 22 cm lång

Nån kille som vill testa, kanske köpa? Ni får en dejt med Daniel på köpet!


När Daniel njuter av gröna livet.

Kom just på att jag ÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR...


... frukter.

Daniel bör icke se på tv!

Mor tittar på Spårlöst och brölar högt.

Tycker mor är löjlig. Jag slår mig ner och tittar.


Tar nån minut...


..så börjar jag stortjuta.


Och när dotter och mor återförenas efter alla år...



..bryter jag ihop totalt. Och vi skvättar ner alla näsdukar.

Jag är för brölig för tv. Tacka vetja blondinfilmer, schlager & fniss.


Daniel skäms över finska schlagerfestivalen



Ojoj. Vi finnar kan verkligen det här med schlager!

(schlagerprinsar som sjunger om humpa & vodka.. och slåss)


JAG SKÄMS. Likväl dansar jag i extas i direktsändning.

Oförlåtligt av mig. Snälla svenska läsare. Förlåt mig!

RSS 2.0