Daniel goes falskt alarm i finnbyn

Trippade genom mörka parken till jobbet imorse. En finne satt på bänken.

Med blodigt ansikte. Jag skrek hysteriskt. Och ropade i falsett.


(men finnen åt ju körv med ketchup. Ska aldrig se på skräckfilm igen)

Daniel goes sugen på champagne

Oj.. champagne sa jag. Och klunkade i mig tre glas och fnittrade. Folk stirrade.

Jisses. Inte kunde jag ju veta att man bör vänta innan man skålat för brudparet.


Daniel goes rysk bröllop.



Tågar till mitt HÄRLIGA grannland i öst. På bröllop i ryssbyn Porosozero.

Ska dansa disco med ryssgossarna. Och vara King of Disco när Volga spelas.


(och bröla floder när ryssparet får varandra. Och snyfta högst av alla)

Daniel goes Book

Jag och gayvovvarna fnittrar och läser bok.

Läs boken vetja! Nu kan jag ABC-alfabetet ju! 


När Daniel goes simhall.

Tappade återigen tvålen i simhallen. Är ju så klumpig och tvålen är ju hal.

Jag böjde mig ner. Och fnittrade. Manicken är säkert till för karar med ryggskott.


Daniel goes country

(mormor) Kom med på countrykurs vetja! Kan du dansa country?
(jag) HUR SKA JAG KUNNA VETA DET NÄR JAG ALDRIG FÖRSÖKT!!?


(Äh. Jag kan ju redan!)

När Daniel goes missförstådd på rockkonsert

(Toapöjk) E du ledig?, frågade en kille på toan.
(Jag) Jo jag är singel. Konserten slutar 1, först då kan jag sticka!!!



(Fnittrade och log. Förstod sen att han var själva artisten och bara pissnödig)

Välkommen på Daniels festkalas!

Fnittrar och arbetar så flitigt i köket.

Stig på i finnstugan på en cocktailpinne!


(Jag bjuder på Daniels hemliga recept)

När Daniel goes finskt vemod

Åh, uppiggande att lyssna på finska starka kvinnor på morgonen
- som skriker ut sitt agg mot karar som bara super, slåss och inte visar kärlek.

(sen piggnar jag till. Och morgonsure Daniel blir fnittrig igen)


(Arja Saijomaa brölar att hon vill ha beröring.. som man gör i Finland!)

När Daniel drömmer om sin tvillingsjäl.

Åh hittat min tvillingsjäl. Adam fnittrar och badar precis som jag.

Det liksom bara doftar Daniel & Adam på stranden. 



(men vad gör pryde Eva där? Hon får leka med sig själv vetja!)

Daniel goes livsfilosofi på jobbet

.. kom fram till att om jag vore tjej skulle jag helst bara fnittra. Pilla i håret och bära mormors rosa rosett.



Och bara ligga på stranden. Dricka en drink. Och bara fnittra.


(och hymla med ögonen när David Hasselhoff springer förbi)

Daniel övar sig inför krogshow i Sverige.

Ska beställa biljetter till Göteborg idag. Ska lära svenskarna dansa så nätt på krogen. Lite invecklat, men testa vetja!

Vem tycker ni är bättre; Finlands schlagerdrottning Anita eller Daniel?


(ursäkta för dålig kvalité! Mitt VHS band är lite sönderspelad)

Gott skratt förlänger livet men inte arbetslivet!

Inte alla som fått sticka hem en sväng från jobbet efter bara 1 timme.

... för att man pinkat (nästan 2:at) på sig av skratt.



(Jisses. Hon skrattar dessutom EXAKT som jag)

När Daniel rår om sig själv.

Gråtyst måndag. Och ingen hemma, så jag ställer till eget SPA-kalas.

Vankas fotbad och helkroppsmassage. Masserar mina bröst i cirklar. Och fnittrar.


(Det skittlas - testa!)


När Daniels goes Mat-Tina

Fnittrade och kollade på Mat-Tina. Jag vill också ha egen show. Och vara en finsk Mat-Tina.


(receptet finns på.. ja bara i mitt huvud)


När Daniel njuter i finnbyn

Åh så skoj man kan ha med banan i solen.

- när man fnittrar och lyssnar på fåglarna.


När Arja Saijonmaa goes finnbyn...



..brukar hon bröla bitskt om svenskar som inte röstade i melodifestivalen.

Snälla ni. Att inte rösta på en typisk finsk, stark anammakvinna är helgerån!!


(Skäms ni svenskar, så sticker jag på Arja konsert i finnbyn så länge)


Daniel goes julnostalgi i finnbyn

När jag var liten var jag kär i denne jämnårige grabb Christopher.

När snärte ungvalpen fick autograf föll jag ihop. Brölade och skrek hysteriskt.


(Fnittrade och hymlade med ögonen på varje konsert - när min Elvis tog sin ton)

När Daniel känner medlidande.

Frågade sessan varför hon började snyfta på stan.
- Det står öppnas här på godisasken, men jag vill öppna den hemma ju!!!


(Stackarn. Lovade baka Daniels ambrosiakaka ikväll som tröst)

Daniel förbereder inför sin sångkarriär

Jag borde absolut ställa upp i IDOLS.

Jag och min röst har ju det där lilla extra. Star quality!


När Daniel goes njutning & tillfredsställelse.

- Aaah..oooh.. mums.. så söööt, så fräsch.. så gudomligt...aahh.. hhhm.. så gött, mumsar jag, slickar och njuter.

(Inte varje dag man kör 69:an raka vägen till bageriet.. och köper måndagstårta)


När reklam biter på Daniel

Köpte nyss en ny sorts lakritspastill i finnbyn.

Reklamen funkar ju. För nu svänger jag på rumpan. Fnittrar och dansar.





Min hund får alla killar på fall!

Min hund är en sån gayfjolla. Hur han lärt sig sina gayfjollerier vete kattorna.

Skyll inte på mig!!!


(Och ALLA män blir kära i honom. Orättvist. Dessutom brukar han yla stolt till Abbas The winner takes it all)

Daniel goes simhall

.. och tappade tvålen i duschen. Och slapp heller inte ut från toan.

Finnsnubbarna stirrade så konstigt. Varför? Alla kan ju klanta sig. Men det gjorde inget. Jag bara log så nätt. Och fnittrade.


Kalla fakta: drömmar slår inte alltid in!

Drömde i natt att jag var en sexig finsk rockstjärna.

Killarna stod i rad. När jag vaknade storbölade jag. Attans. Jag som var så emotståndligt sexig.


Kiss me Daniel!

Jag brukar vara som Pippi på kaffekalas och pillar med tassarna i tårtan.
Och när jag ska på personalfest. Ja då vankas pusskalas.

Nä, heterolivet var inte min grej. Men jag har INGA fördomar om heterosexuella. Tycker absolut straighta ska få adoptera, gifta sig i kyrkan och så. Puss!


(finnbyns schlagerstjärna Jennie Storbacka sjunger Kiss me)


När Daniel drömmer sig till Dallas.

Gossen slafsade ambrosia och kollade på Dallas igår.

Skulle jag vara med där, skulle jag fnittra på Southfork. Tala i telefon och ta en drink med SUE ELLEN varje dag. Och se allmänt sexig ut. Bara så ni vet.


RSS 2.0