Alla barnen kallar mig för Hedvig!



Barnen i byn skrattar till tårar när jag cyklar och sopar snö.

De brukar kalla mig för Hedvig (i barnprogrammet från A till Ö)



(Coolt. För Hedvig är min idol. Man ska göra det tråkiga roligt!)


Daniel goes sin egen vinter collection

I mars ska jag stoltsera i svenska Veckorevyn



Cooooolt.

1. För jag har INTE köpt kläder från vanlig klädaffär på 10 år!!
2. Jag syr och färgar mina kläder själv! (kolla själva de jag sytt)



För ingen har likadana kläder. Eller ens vill ha.

Jisses. Är ju finnbyns egen Lena PH. Diva-Coolt vetja!

Blondin-Daniel börjar alltid morgonen med skratt!

Varför kan inte blondiner räkna till 70? - De har munnen full efter 69

Skrattar på jobbets skithus. Jisses passar ju in på mig!!!

(Jag kan inte räkna till 70. Har ju munnen full.. av ambrosiakaka)


Kom till Daniels hiss!



Ojojoj. Har fått i mig normalmjölk istället för laktosfri mjölk.

(Konsekvenserna får ni fundera ut själva!)



Följa med i hissen med Daniel någon???


När Daniel goes tandläkare

Jag skriker, hojtar och är rabiat hos tandläkaren (tandläkarfobi!)

En extra tant kallas in som smeker min rospudrade kind


SLÄPP mej! Jag vill inte!

Jag pissar på mig!


- Jag döööör!

- AAAAAAAAAAAAAJ aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaa



Sen ger tanten mig en leksak. Och jag blir fnittrig igen.


Jag är så bäst!


Daniel goes blondina mat-Tina

Nu ska blondinen lära er göra finsk efterrätt.



Åh va fnittrigt & gött med livet som finsk blondin!


När Daniel förstör förhållanden i storstan

Ojoj återigen Daniel in action.

Jisses vännen. Vad ska din pojkvän säga?



Ojojojoj vännen. Och vad ska din pojkvän säga?



Jisses. Så kan det gå när Daniel slipper från kyska finnbyn till syndiga storstan.

(ps. Livet som fnittrig blondin e skitkul)

Minns du mig?

Du svänger bort huvudet. Jag säger ett lågmält hej. Som främlingar.

Minns när du friade till mig? Minns du när vi grälade och förstörde köksväggen med mat? Minns du alla dessa år då världen var vår?

Jag vänder mig om på gatan. Du går hand i hand med din nya man. Du ler på det där sättet du log mot mig.

Minns du mig främling?

När Daniel ger bevis för sin nationalitet

Ååh äntligen fredag i Finland



Jag har väl berättat att jag är finne?

 

 


När Daniel gör sin hund sexig!

Syr ju ofta kläder. Min prinsesshund gillar mest rosa klänningar!



Snart ska hon para sig!! Ska klä henne förförande sexigt i svart


.. så hanhunden blir knäsvag. Och får pirr i svansen.

Tycker ni hon är sexig?


När Daniel vinner!

En bloggvän Stina tyckte jag var snäll. Och skickade trisslotter åt mig.


Började skrapa. Och plötsligt händer det...

Går i chock...

.. blir hysterisk...

.. börjar skrika och fnittra hejdlöst...

Och gör en segerpose inför bejublande arbetsvänner.

JAG VANN FÖR FÖRSTA GÅNGEN 50 KRONOR!!!!!


När Daniel bedövar surhet med Lappland!

Duschen iskall. Ambrosiakakan föll i golvet. Mjölken till kaffet var slut.

Näe. Så nu ska jag vråla ut all morgonsurfitthet.



(men blir fnittrig igen när finska schlager Lappland får sin upphöjning!)

Daniel goes avslöj-CHOCK!

Jisses. Ser ju ut som jag skulle ha en harem av flickvänner ju.


Jag kan inte leva i en lögn längre. Jag är homosexuell!

(Hoppas ni inte fick hjärtattack av chock)

Daniel goes schlagerparty!

Tränar så duktigt inför schlagerfest ikväll.

Jag ska uppträda som MIN STORA IDOL TAJCI!!!!



Vem är bättre - Tajci eller jag? Jag tycker Tajci!
(min tur efter 30 sek)


När Daniel vill gifta sig.

Åh ska dansa så här när jag gifter mig i finnbyn.



Finnar och svennar som skvättar koskenkorva. Och tjoar, ramlar & stopplar med.

Åh vad jag längtar!

När Daniel fattar noll

Dricker kaffet på jobbet och petar på en kompis tampong.

Jisses. Ska man pilla in hela grejen? Och ha snöret liksom hängande ut?

Jag fattar noll. JAG FATTAR INGENTING!!


Daniel goes Portugals Idols.

Åker till Portugal 14:e mars. Ska heja på min kompis Carlos i portugisiska Idols!



Gissa vem som introducerade denna svenska låt för Carlos? -JAG!

Så egentligen borde jag bjudas upp på scen.


- Och fnittra, gråta och klänga hysteriskt på Carlos.


Daniel goes kissnödiga tankar

Jag har hållit tätt i 4 timmar. Har inte tid att gå på toa.



Fnittrar med kunderna i telefon. Och ler så ÄKTA!



Om jag reser mig upp nu spricker jag. Gud så jobbigt!

Tycker företag borde bjuda på en såndär inopererad slangmanick!!


När Daniel goes inredning

Och då inreds det med Travolta 1977 och The Fonz 1975

Åh kan dom inte komma på en logendans med Daniel?


Och rulla lite i höhalmen med Daniel i finnbyn?

Daniels gay katt

Min katt har kommit ur skåpet som gay.

Strongt jobbat! Nu ska fnittra med Mr Gay och ge honom all mitt stöd.


Daniel goes undervisning

Jag får ALLTID HÖGSTA vitsord när jag har föredrag.



Och beröm och applåder. Viktigt med inlevelse och finess ju!!

(och nu kan ni finska för R.A.K.A.S betyder älskling!)

Daniel goes skolminnen

Kallades fotbollens Ballerina i skolan



För jag fnittrade mest på fotbollsplanen.

- och blinkade med ögonen & putade med läpparna mot killarna!

När Daniel inte förstår sig på svensk mat

Fick svenska delikatesser av svenskarna. SILL PÅ ANNAS KAKOR??


... BLÄ! Annas kakor blev helt salta ju! Men nåja får väl bita ihop och slafsa i mig.

Nu ska jag bjuda på finsk lunch. På Daniels specialitet.


Daniel goes finsk karaoke

Två svennar ska komma med finlandsbåten och hälsa på.
Jag tar dem direkt på finsk karaoke. Jag sjunger ju så nätt.



De e ju uppvärma från färjan vetja! Svennarna will LOVE Finland!
(avslöj-chock: härmar bara en typisk finnartist)


När Daniel skrattar till kiss och tårar.

Alla barnen lyssnade på pop utom Yakida. Han lyssnade på Takida
Jag skrattade till tårar



Alla barnen hittade tjejer utom Ralle för han var med Kalle.
Jag skrattade mig blöt i byxan.

(Berätta icke skojskämt när jag dricker mormors hemjästa finsk öl)


Daniel goes konstiga feberdrömmar.

Sorry för dålig uppdatering. Sovit feber med hundarna i helg.

Jisses. Drömde att jag va blond, enkel och fnittrade åt allt.


Jisses. Vilka drömmar, fnittrar jag med hunden. Och slickar på en rosa slickipott.

Daniel goes recension

Och då har man invigt nya cafets skithus i finnbyn.

8 getingar av 10 (8/10)


(Bekväm brits. Toapapper Ok. Dock lite färglöst, sterilt och stökigt)

Finnbycafé får väl godkänt. Stig på karar! 

RSS 2.0