När Daniel blir hysterisk i extas.

Enligt nyårstraditionen ska man smälta tennet i en skopa

- varefter hälla tennet i kallt vatten. Sedan får man se vad året 2011 för med sig.


Jag börjar skrika och ropa. Dansar och blir hysterisk. Och ringer mormor:




(jag i extas) Mormor, jag ska få en pitt år 2011!!!!!



(mormor) Du milde. Vildvargens gosse utan hämningar. Skona mig.

Bättre start kan gossen inte få. Gött nytt år fölk!


Finskgay intervju med Pernilla Wahlgren

Finnar kommer ihåg när Pernilla divade in till Finland på 80's turné



(finska kompisar) På tal om din flytt till Sweden, vad gör coola Wahlgren nu för tiden?

(Jag) Hmm... tror hon spelat Pippi i musikaler massor med gånger.



Hmm borde fråga henne. And so I did. Håll till godo finnar!!!

Daniel goes AKUTEN

Nej jag knarkar inte! Don't worry. Fick bara i mig nötter i misstag.

- och akuten nästa.



WOW, men supersexig ändå vetja. DEJT NÅGON??



Min vän som är transa får panik. Tar fram smink. Som hon kallar Guds gåva till kvinnan.

WOW, tänk att smink kan göra underverk.

Och en transa.

R.i.p. Bengt.

Käre Bengt.

Du lämnade mig hastigt. Du försökte ta mig med i graven.



Du rökte medan jag satt i mitt nymålade rosa badrum och läste schlagerböcker.



Tack för alla dessa år Bengt.

R.i.p. Brödrosten-Bengt 1994 - 2010.

När Daniel talar med släktingar i USA

Varje år talar jag med släktingar från USA som jag sällan träffar...



Och varje år känner jag mig lika genuin... och äkta.

Men tacka såpan Glamour vetja.

Vad ska det blir av finnen?

Bara två dagar kvar på jobbet i finnbyn. Sedan vankas lång semester i Asien.

Sedan börjar en ny era i mitt liv.



Varefter Sweden is calling. Men oklart vilken stad? Hur? När? Öööh?

Malmö ligger närmast hjärtat. Skåne har trollbundit mig med sin charm.



Mina väninnor tycker dock jag ska komma till Stockholm. Och glittra & fnittra.

.

Likaså några killar.. eller ja damer med klass.

De har redan döpt mig till finska: DIIVA PAULIINA.


Vilken ära. Temperamentsfulla finska Diiva-Pauliina diggar jag.

Men Malmö tog mig med sådan härlig stormvind! What to do!?!



Men äh, börjar med en resa till Asian i januari vetja.

Först ska jag ta ut allt av finnbyn. Och sjunga så finskt & sexigt på Doris Bar.

När sessan & Daniel är på killjakt

Vi ska snart se på bio och se Narnia. Sessan sätter en rosett i mitt hår.



(jag) Hur är det mellan dig och killen på din klass?
(sessan) Jag har gjort slut.



(jag) nämen sessan, varför?
(sessan) Äh han har en snygg mountainbike och så, men… han är nog inte den rätte.



Vi hittar säkert nån ny ikväll, fnittrar jag. Som har en snyggare mountainbike

Tea makes you gay!

(jag) Sessan, bjöd du in söta Kalle på kaffe?



(sessan) Jo men BLÄ han drack te! Killar ska ju dricka kaffe, annars är det som om de skulle ha Klänning eller nåt.



Sedan fnittrar vi. Nu ska vi fortsätta tala killsnack i sessans kök.

När Daniels brorsor hälsar er god jul!

God Jul på eder!

- Och brorsorna vill säga ett par ord till er

1. Finlandssvenska Nörd-bror hälsar Er en God jul

2. Finska fylle-Taneli skålar God Jul med er!

3. Svenska Stockholms stekare-brorsan hälsar!


Daniel är inte alls avundsjuk på svenskar

Myser i saltrummet och läser att ÄNGLAGÅRD 3 är ute på biograferna.

- blir hysterisk. Änglagård filmerna är bland det bästa som gjorts i Sverige!!! 



Springer allt vad jag hinner till biografen i finnbyn. Och flåsar:

 

(jag, extas) När kommer Änglagård 3 hit till Finland???
(kassan) Tyvärr är den är inte inköpt. Och blir den det kan det ta ett par månader!



Kan inte vara sant, bölar & råmar jag. ÄH, men inte är jag avundsjuk på er svenskar!



Nämen mingla på ni. Och nuttepluttemysa med vänner & familj på Änglagård

Jag ska sitta här och ruttna. 


Hur Daniel lärde sig räkna

Handlat julklappar i rosa, glitter & passion. Kontot länsat.

Jisses. Vem uppfostrade Daniel angående detta med ekonomi, räkning & bokstäver?

Jo det var gamla schlagerdivor som lärde mig räkna & skriva.



Så egentligen är det Anna Books fel vetja. Att jag liksom räknat lite fel.


När 145161:e telefonförsäljaren ringer

(telefonförsäljaren med sexig röst) Ringer jag opassligt??


(jag) Näe, ryggen blev masserad igår och nu masserar jag mina bröst!

(jag) Förresten så har du supersexig röst! Vad heter du??

piip.. piip...

Vad tog det åt honom?

Daniel goes relax Spa & Massage

Ni som fått lyxen att få massage, vilken massageform är bäst?

(ansiktszonterapi, klassisk, energi, bindvävs, hotstonemassage eller vad det nu finns)



Ska utnyttja ett presentkort och åka iväg på skön SPA-massage idag.

Läste att massören är en man. Så nu är bögen helt hysterisk i badet.



Jag tar ju förgivet att han är en sexig hunk. Förstås.

Och årets stjärngosse 2010 blev...

Gud så jämt ni röstat!! Stod spännande jämt mellan Ica-Jerry och Lasse Berghagen

Med ynka få röster av era mååånga röster vann Ica-Jerry! Och lottade svar:

Grattis Grannfrun (som alltid e lika rapp i truten):



Och finaste Gun:



Och här är vinnarintervjun med Jerry:



(Och glädjen är obeskrivlig efter att ha spöat tvåan Lasse Berghagen)


När Daniel niger & tackar.

Maria Andersson är en underbar bloggare. Snäll & go.

Kolla så fint hon illustrerat mig. Tack Maria för profil-hjälpen!



Maria blev nominerad till Blogstar 2010 och Årets mest Originella i svenska Blogawards.
- och jag blev ju nominerad i Finska blogawards till mest originella

Så nu är vi två weirdos som blivit originella vänner!


Månne jag också kunna illustrera lika snyggt?


Jo, rätt så snyggt vetja! Icke så illa!

(näpp, nu ska jag fila på vinnarintervjun av årets stjärngosse 2010 So long!)

Daniel goes försäljare för en timme

Som ung jobbade jag på diverse flygplatser & finlandsfärjor.

- Jag var rapp i käften. Och fick många priser. Ett rederi bjöd mig på en resa till Rom.



Det var dock längesen. Månne jag ha föräljargenen kvar?!?

- Frågade om jag fick sälja damunderkläder en timme. Galen som jag är.



(jag) Denna röda BH passar perfekt till julnatten. Supersexigt. Try it!



(jag) Wow du fine dam. Denna BH med prickar och rosmönster är SÅÅ din!!



(jag) Tänk dej en mörk vinternatt, nyårsnatt. Romantiskt. Dessa ett måste!



(jag) Tänk, en varm rosig sommardag. Dansande på en sommaräng! 3 för 2 WOW!



(Jag) Och så sätter vi med dom här Nipple covers i påsen va?

Kan noll om damunderkläder. Sålde massor. Och fick ett presentkort för besväret.

Homopoika kan ju.


Daniel goes blind date.

Vad är ert roligaste semester moment?

Minns i fjol när en herreman kom fram till mig på caféet i södern



Han trodde jag var hans blind date då jag hade en ros i drinken. Han blev chockad.

Men lika glad var jag för det...



Men gladast var nog grannbords damen.

Hjälp, bögens barn är rasister!

I finska tidningar skrivs det spaltmeter om terrordådet i Stockholm

- Daniel ger 0 schlagerpoäng till extremister av alla de slag!



Hjälp, mina barn är inte bättre!! Ena hunden skäller hysteriskt åt mörkhyade. 

Andra hunden fnyser & ryter åt människor med slöja på stan.



Skandal. Jag tvingar hunden att titta på mörkhyade människor på Tv:n



Tvingar barnen att titta på mörkhyade i tidningar.



Och tvingar babyn att titta på människor med slöjor på youtube.

A Dad's gotta do what a man's gotta do. Bannade bonnläppar.

När Daniel förblev ogift

Satt med lilla sessan igår och talade om kärlek.



(sessan) Har hört att i vissa länder känner inte mannen sin partner innan de gift sig!

(jag) Så är det i alla länder, rare sessan!



Sedan berättade jag om ögonblicket då exet friade till mig.

- då allt gick fel. Och Daniel förblev ogift. Sessan skrattade till tårar.


Var ungtomen pättre förr?

Sitter på bussen. Byns karaoke-Matti sjunger & tar en syp direkt från måndag morgon.



(karaokekung) Hei poika, tet var pättre förr. Alla barnen para spelar dator och är lata.

(jag, håller andan) Öhh...
(karaokekung) De porde jobba ordentligt & ragga på puben. Inte göra allt digitalt!!



Sen smyger han till krogen och sjunger karaoke. Va dé faktiskt pättre förr?

Daniel talar ut om finska armén

Alla män med pitt måste utföra obligatorisk militärtjänst. Kvinnor slipper undan.

(fasen så ojämställt. Och tanken att ALLA män ska passa i militären är löjligt!)



Vägrar friska män måste de utföra cilivtjänst och jobba för en usel peng över 1 år.
- eller så hamnar man i fängelse



Alla dugliga män med pitt måste på ett uppbåd för att förhöras av en nämnd. Där får man framföra sin önskan (militär, civiltjänst eller fängelse)

Jag fnittrade dit. Klädd i rosa. Och framförde min önskan:



(Daniel) Hej officerare, jag vill torka & skura duscharna!!!!



(jag) eller så kan jag torka damm med min dammvippa.

Men det fick jag inte. Jag fick en förbannad B-stämpel på pappret. Och slapp undan.


(Jag till försvar) Men jag är ju en man, jag är frisk och jag har en PITT ju!!

Jag fattar mig inte på finska armén.


Storleken har ingen betydelse!

Normalt skulle jag slafsa i mig kakan själv, men det är juletider.

- så jag tänker bjuda på kaka och "dansa in julen KALAS"



(jag, ringer) Kommer ni och dansa in min FINA, PAMPIGA julgran ikväll???



(kompisar) Självklart, kan tänka mig att den är ståtlig, glittrig & gayigt stor??



(jag) Jo den är jättefin& ståtlig. Kom så dansar vi kring granen!

Sedan börjar jag fnittra. Storleken har ingen betydelse. Inte när det är jul.


Tävling. Vem blir stjärngosse i Daniels värld 2010?

Lucia-Kikki är korad. Glad blev hon. Men fattas en stjärngosse vetja!

Jag beundrar dessa män - mina homopappa-idoler! Men kan inte välja!! Vem!?

1. Goa rare Lasse berghagen?

2. Mysfabbo Efterlyst- Leif GW Persson?



3. Snälle Ica-Jerry (Obs. mera som homobrorsa för mig)



4. Eller skönsjungande Tommy Körberg?



Vem av dessa goa homopappor/brorsa borde bli stjärngosse? Varför?

(De/den med bästa motivering kommer förstås att länkas)


Årets Lucia 2010 i Daniel värld blev...

Vem av dessa rara homomammor månne blir Lucia i Daniels värld?

Räknade på fingarna (HUH!) och spänningen steg. Jämt mellan Kikki & Arja.



Till slut stod fina KIKKI DANIELSSON som vinnare! Och några vinnarröster:

Grattis Kashaya!



Grattis Janne Heffler!



Och här är SEGERINTERVJUN med Kikki Danielsson



Jag bölar. Söta homomamma Lucia Kikki 2010 är värd sitt pris.


När Daniel ej är skyldig

Ojoj. Ni må kalla mig blondin.



Men jag ju inte blond längre. Skedde bara en arbetsrelaterad olycka vetja.



Måste nu tala om för bossen att datorn fick lite spunk.

Den bara fnös & fick feber liksom.

När sessan och Daniel bjuder fattiga på kalas.

President Tarja ställde till bal & tårtkalas på slottet igår.



Tack & lov anordnades även självständighetskalas för de fattiga.



Sessan och jag ska nu till fattigstugorna eller de fattigas kvarte i finnbyn

- och bjuda på bl.a. körv, bröd & palt som mormor gjort.

Och så har vi bakat julstjärnor åt de fattiga.



Men sessan är rädd att någon Kommandora ska äta upp allt på kaffekalas.
- så hon SKA vara med på kalas!!!!!

För gunåååde om någon snål Kommandora tar all körv!!!


När Carola hjälper mig hitta resa

Hmmm vart ska jag åka i Januari på semester, funderar jag. Och sopar snö.

Sedan slafsar jag i mig en Geisha

Och sedan spelas Carolas TOKYO. Och jag börjar dansa & fnittra



Snilleblixt! Klart jag ska till Tokyo och dansa med Geishorna. Så januari i Tokyo it is.

Dansa med! Enkelt vetja. Ska ni på vintersemester?

När Daniel goes superduper duktig

Fnittrat ikväll i rosa, ätit banan & kirrat julklapparna



Måste bara berätta en sak. Jag är så stolt!!!

Blev klar med ett puzzel jag knåpat till och från ett år.



Sedan såg jag att det stod  "6 år och framåt".

Superduper duracelligt duktigt vetja.

Kurs i engelska, nästa?

Glömde kameran i går men fick denna mörka videosnutt på mailen med meningen:

"Till galans största Diva. Men kvällens snällaste Diva"

 



Ojoj. Minns noll. Nu skämmas och mysa med mormor och hemlagad blåbärssaft.

(mormor) Hur får jag fram juuurytyyb???
(jag) Menar du youtube?



(mormor) ja, vad heter han i filmen, den där rapparen som är så nätt?
(jag) Eminem??



Goa gamla stållan skrev MNM.

Det var den 3:e december

3:e december. Ett datum jag aldrig glömmer.



Det var sista gången jag och Elin sågs. Innan hon hängde sig.

Vi mös framför brasan och talade om minnen & livet. 



Så sexiga vi var när det begav sig.

De sista åren bodde Elin på Åland. Under de sista två åren jobbade jag på ålandsfärjan. Och besökte Elin varje kväll när vi kom till hamn över natten.



Elin. Din son har det bra hos sina far samt farföräldrar. Han är fortfarande lika ROCK!!



- Hej Daniel. Min mamma är död, sa han spontant när vi sågs.
- Jag vet. Jag var kompis med din mamma. Hon var jättefin. Hon älskade dig.
 


Elin. Från Bloggala hemåt. För att dansa loss på schlagergala i Tammerfors ihelg.

Jag ska dansa loss på golvet bland glitter & glamour. Jag tar dig med.


Elin. Jag kommer aldrig att sluta hedra ditt minne.

// Daniel (dagen den 3:e december)

Daniel om bloggalan 2010

Vann ej guld men dansade mot silver



En liten besvikelse förstås. Vem vill inte vinna guld? 

Förhoppningarna var ju höga. Och i det offentliga var man segertippad. Pushad av oändligt många kommentarer & hälsningar



Så för en minut hägrade en "Carola & Johnson" fail moment.

Men sedan började jag skratta.



Att jag kommit så här långt av tusentals bloggar är ju WOW!



Vilka härliga människor man träffade. Och goa fina bloggare!

Jag och Bitte fann varandra direkt. Sedan fnittrade vi natten lång.

Och så tafsade jag på komikern André Wickströms sexiga bringa

Denna kaxiga, roliga originella tjej var kvällens star!



Den coola tjej var värd sitt GULD-pris!

Här kan ni se en kort intervju (0:55)



Gud så mycket man fått vara med om pga Daniels värld. Otroligt.
Ett nytt och hemligt projekt väntar nästa år. I Sverige. Så kanske blir svenne efter nyår!

Daniels resa har bara börjat!

Tack för att ni hänger med! Puss.


RSS 2.0