Följ med på Daniels morgondans!

(grannfrun) Du är som en finsk glad LOTTA ENGBERG varje morgon!!

Det stämmer. Varje morgon drar jag till med finsk-svensk dans å allsång på gräsmattan!



Häng med på Daniels gräsmattedans!

Vem i Dallas är ni?

Brainstormar vem jag skulle vara i Dallas. Kanske elake JR?



Njae, jag är lite för bögig & snäll. Kanske Pam?

Njae, hon är så bölig & mesig. Kanske blondinen Lucy??



Tja, WHY NOT! hon är ju lika fnittrig som mej!!! Sue Ellen?



JAAA!!! Yes!! Det är ju jag vetja!!!!!

Likt Sue Ellen som super en drink. Vinglar i poolen och fnittrar i telefon.

(och kastar drinkar på JR som bara ljuger och bedrar)


När Daniel han kan!

Nu är det bevisat att män kan göra flera saker än en åt gången!

- jag kan vattna blommorna, äta gurka och charma in byakillarna!



Daniel goes barnbakt

Lika känd som Björnes magasin är i Sverige, är Trollet Rölli i Finland.




Nu ska jag berätta trollhistorier för barna. Och lära dom dansa & sjunga trollsånger!

Brukar kallas för Krösemaja i byn för att jag skrämmer upp barna.



Men det är lögn. Äh, sjung mé - alla mé!

Daniel goes Midsommar bitter.. not!

WOW så snygg jag är idag!! Pollenallergin bröt ut i morse.

Läkaren gav mig utegångsförbud. Får ej ha fönstren öppna. Får ej dricka. Ej gå ut.



Men vad är en bal på slottet, fnittrar jag och beundrar min skönhet.

Icke bittra midsommarkramar!! Nu ska jag diska och skura upp toan.

Daniel goes baywatch

När jag var på stranden igår kom jag på en idé

- JAG BORDE ARBETA SOM LIVVAKT!!



Visst?

När Daniel ger en bra bortaförklaring

(chefen) Vara har du varit? Du är igen försenad!
(jag) ursäkta men jag kollade på trosor...




(jag) för nu är det FAKTISKT rea. Ta 3 betala för 2!



(jag).. och jag behöver ju nya trosor




(jag).. och badbyxor.



... för jag vill ju glänsa i bastun. Och vara nätt till midsommar!

Chefen förstod.

Lystring! Vesa-Matti söker sällskap!

Min finska granne hälsar att alla damer är välkomna på finsk bål!



.. som består av koskenkorva i en blommig skål.

Daniel goes catfight

Drömmer mig bort om åren på finlandsbåtarna.

Jag och bitske intendenten rök ofta ihop. Precis så här:




Men på kvällarna fnittrade vi som bästa väninnor i hytten.

Man kan faktiskt va elak på dan men snäll om natten!!

När Daniel firar vinst i spel.

Jag fnittrar hysteriskt med väninnorna....



Använder mina livlinor. Gissar rätt och skriker ut i jubelyra!!!!



Jag kom nämligen upp till 200 poäng i spelet Vem vill bli miljonär!!!

När singlarna tittar på kungligt bröllop

Jag och mina väninnor analyserar Daniel Westling.

.. vi kollar från olika håll och vinklar.



ojojoj... HUH... allt vad prinsessa kan önska sig!



Slutsats: Victoria lär verkligen få ett härligt PRINSESS liv!

Grattis!


Daniel goes sauna championship

Det går ut på att den som pallar att längst sitta i kokhet bastu vinner.

- tror på toppplacering ikväll.




För jag har ingen brådska när jag njuter av hettan... och killarna.

Daniel goes Irvings Let's dance



Nån okänd kille i finnbyn kallade sig för TONI IRWING

.. och gav mej HELA 7 poäng när jag dansade på caféet mitt på dagen.



Shit så bra GAY dansös jag är!

Daniel visar er runt i finnbyn

Var ligger finnbyn? Hur växte du upp? 

Många frågor brukar ställas - så vi kör en sightseeing!

 

WOOOW, jisses vilken bra guide jag är!! Billiga resor nu med Vikingline. Kom!


Daniels oändliga skratt

Kom nyss på att mitt fnitter och skratt är SEXIGT och MANLIGT

- GRÄNSLÖST!


När Daniel tar Rederiet på allvar

Tittade på Rederiet igår. I extas messade jag Kaija som spelade städerskan Pirjo.



(Daniel, sms) Varför låste du in sonen Esa i hytten medan du städade?



(Pirjo) Jag var ju på flykt från min man. Och elaka intendenten Björn Lindman tvingade mig att gömma sonen i hytten.

(Daniel) Fick inte ens Esa handla på Taxfree?

(Pirjo) Daniel, det var bara TV vetdu. Och det var 18 år sen!!!!!!

 

Aha. Men jag tycker alla ska få handla på taxfree, fnittrade jag.

När Daniel goes kramkalas med punkarna

Jag är inte bara en glad schlagergosse i finnbyn.

JAG ÄLSKAR PUNK! Och att gosa med punkar - dé ni!!!



Ååh så jag kramas med punkarna



Och kramar...



Och kramas...



Och mera gosekramar...



och ännu mera kramar



och jättemååååånga kramar



Sedan fortsätter vi kramas i gräset...



Och PLÖTSLIGT har jag en sån i ansiktet



åååh vilda och frigjorda punkar, hurrar jag i extas.

Sedan sitter bögen under sin korkek och bara gosar med punkarna.


Daniel goes TV 4 reklam

Reklam för Grumme tvättsåpa visades konstant i Tv när jag var liten.



Men jag är proffs ju! Borde ha gjort den reklamen vetja...

- då skulle tvättsåpan ha toppat alla listor och blivit en världshit!

Norge vs Finland

Jag och min norske kompis kom nyss på att våra länder har mycket gemensamt

Titta på söte Lordi och rare Aleksander Rybak




Finska schlagerstjärnan Sonja och norske Elisabeth



Mr Gay Norway och tränande aerobics-Daniel i finnbyn



Norske GULD-Svindal och finske Guld-Matti Nykänen som gillar att ta sig en grogg



Och fine Mette-Marit av Norge och Finlands underbara Tarja Halonen.



Som tvillingländer vetja. Supergulligt!

Daniel Di Leva goes shopping

(kompis) Som tack för ALL hjälp så köper jag dig ett valfri plagg!!! HELST INTE ÖVER 2000 spänn!!!



Ojoj. Jag sprang till loppis. INDISK skjorta 5 kronor!!




En INDISK skjorta till 2 kronor.



Och en tröja från 70-talet 0 kronor. Och en INDISK skjorta 3 kronor.



Min kompis betalade dyraste plagget för 5 kr. Jag betalade 5 kr för resten!!

(Gud vilken smart & billig affärsman jag är, fnittrar jag och slafsar tårta)

När Daniel goes svenska.. näe finska schlagers.

Dessa SVENSKA schlagerklassiker tycker jag svänger på finska...

- bara utstrålar karaoke, finlandsbåten och dans i finnbyn.

 

Sjung & svaja med! Skitkul!

När finsk måndagmorgon är som bäst!

(jag) Men Ritva, varför sover du i trappan??



(jag) men Jukka-Pekka varför sover du i parken?



Käre President TARJA, ÄR DU OCKSÅ TRÖTT??



Men inte jag... eller kanske lite.



Jag tror bestämt HELA Finland behöver kaffe med kaka idag!

Man blir ju trött av alla studentkalas och kafferep vetja.


Daniel goes gamla fotoalbum

Ojoj. Kolla vilken Hunk jag var!!!



Helt OEMOTSTÅNDLIG...



Och vilka SEXIGA BEN jag hade.. redan då! Gränslöst!

När singelproblem är som störst!

Fnissar med mina singelvänninor men stöter på problem.

Vi försöker lösa problem...




Vi försöker analysera...



Vi försöker testa och undersöka olika vinklar... 



... vi analyserar nämligen Brad's PITT!

När Daniel goes extas.

Ojoj. Ja ni ser ju själva i vilket rus jag befinner mig i...

när talangfulla norrmän gör succé!!


´
Ojoj... full pott!

När Daniel skaffar gratis öl.

(doktorn) Daniel, pollenallergin har antagligen utvecklats till astma!

Jag börjar stortjuta...



Bölar och snyftar. Vännerna tröstar mig på stan.



(vän) MEN DET ÄR JU INGEN DÖDSSJUKDOM!!! Varför gråter du?



(jag, BÖLANDE) Jo får då måste jag börja röka lite mindre!!

(Men började fnittra igen - när KOFF-killen tröstade mig med en GRATIS koff)


När Daniel beställer resa

(kompis) Hmm Daniel, nu vet jag vart vi åker i juli. Till Sardinien!!!!
(jag) JAA!!
Sedan beställde jag flyg & hotell. Tog LÅÅÅNG tid.



Efter beställningen kom snilleblixten: VAR ÄR FÖRRESTEN SARDINIEN?? Typ Indien?

Sedan kollade jag på kartan. MEN JISSES, det e ju en ö!!!!! Som i LOST vetja!!



Åh som i LOST måste det ju finnas MASSOR med snygga hunks på ÖN!! 



Sedan börjar jag fnittra hysteriskt.

Finland goes packat & klart

Här får du alla mode/resetips av min granne Matti inför semestern.


RSS 2.0