Lill-sessans oändliga världsbild



Sessan tittar på kartan. Till slut kom vi fram till stranden. Strax utanför finnbyn.

(Sessan, förundrande) ÅÅH DAAANEL, är det här HELA världen???



(Jag) Nej, bakom horisonten finns faktiskt Sverige!!

Sedan äter vi godis, fnittrar och tittar ut över stora världen.


När ny teknik kom till finnbyn

Sa bara KLICK i Daniels frilla när mobilen kom till finnbyn. Talade med min vän



...ute vid havet. Tänk, i denna MacGyver manick! OTROLIGT!


Daniel goes skillnad på bög och läderbög.

Ett gäng biffiga män med rakade huvud stirrar på mig i stan.

(gänget) VITTU VAD DU ÄR BÖG!!!
(jag) Nej, jag är en sån där läderbög!!!, fnittrar jag.



För igår sydde jag mina nya kläder i LYSANDE blått och brunt (fejk) läder!!



Sedan ger jag gänget en slängpuss. Och fnittrar vidare med blomma i håret.

Varför bloggar Daniel!?

Att en av Sveriges största bloggare Paow skriver om mig är en ära.



Men det är sådana här mail som gör att det känns värt att blogga.


Kerstin. "Skymningslandet närmar sig" säger du. Det är och ha varit en ära att få erbjuda dig underhållning och skratt. All styrka!



Madde som dog i cancer skrev och tackade för glada skratt. Och tyckte jag var galen!

Min olyckssyster Elin läste och min blogg. Och sa till mig:

- Daniel fortsätt sprid glädje, skratta och leenden. Det behöver världen mer av.



Någon månad senare hade Elin tagit livet av sig.



Men jag bryter inte löftet Elin. Det är hos dig jag tankar och får ny glad energi.

.. för att fnittra mot nya mål och äventyr.

När Daniel ej förstår sin mormor

(mormor) Män hostar en gång. Sen ligger dom i sängen en vecka och brölar.

Sedan matar hon mig med soppe och ambrosiakaka.



Fattar inte vad hon talar om. Tror mormor har blivit tållig.

När Daniel har feber hemma

.. ja DÅ är jag sjuk kan jag får be att tala om.

Mormor tycker dock att jag smått överdriver...



... men det tycker inte jag!

När Daniel ska bli miljonär!

Fnittrar hysteriskt. E ju inte så dum vetja! Jag kan ju!



Nu ska jag slafsa godis och vänta tills Tv 4 ringer!!

Bögen goes Rock'n roll.

Finland är ju rockens land. Och plötsligt gosade jag med finska rockband.

- aldrig druckit Jack Daniel's whiskey tidigare. Men hör ju rockseden till.



Jisses.



ojojojojoj....



Till slut bestod BÖGEN av ett skrikande hål...

(Ojoj. Ska aldrig dricka Jack Daniel's igen!)

När finska Venla kräver omsorg

.. ja då har min granne, finska Pekka inte så lätt.


Miss Suomi i finnbyn

Jag tycker tjusiga Marjatta ska ställa upp i Miss Finland

- hon har allt. Charmen, bra engelska, utseendet.


 

Om Marjatta doftar det guld, platina & passion!

Summer is crazy

Fnittrar i solen och slumrar till...



och vaknar upp till denna syn... huh..ojojoj... huh... hot in here!!!



... som ett sommartecken från ovan!


När Daniel får till det!!

yes.. jag ska få mej.. yes yes yes.. yyyyyyyyyyyyyyyyyyeeeeeah!!!!!!!

- en riktig hunk från SVERIGE har kommit till finnbyn...




Och finske singelstollan springer & rusar i extas.. jippiii!!!

Alla med på finsk karaoke!

Min granne Pekka-Matti älskar den finska versionen av odödliga hiten Y.M.C.A.

Gud så han gör det bra!! Vankas finsk karaoke ikväll!



Vill ni komma med???

När två blondiner krockar

Så här gick till för några år sen när blonda granntjejen körde i mig...



Man vad skrek vi för? Det var ju bara körv & ketchup vetja!

Daniels goes söndagsläsning!

Dags för söndagens blogglänkar. Även ni behöver en paus från fnittriga Stormvinds-stollan emellanåt - så ni får andas ut.

Kreativa MARIA älskar söta saker, färg och framförallt att teckna... å KOLLA där e jag!!!



Och från kreativitet till humor. TOBY är galen ADHD gaykille som det är fart & fläng på.

 - med roliga, rappa & vindfläktiga inlägg.



Läs och njut, så ska jag filma & trixa på morgondagens inlägg.

- när det gäller Daniels värld vet man ju aldrig vad som väntar!

(fortsätt kommentera om ni vill bli länkade)

Daniel goes kramkalas med vänner

(jag) ÅÅÅH JAG SKULLE OXÅ VILJA VA EN NEGER!!!
(kompis) ÅÅÅH jag skulle oxå vilja va en HOMOFIL!!



Man kan ju inte få allt heller, kommer vi fram till. Sen skrattar och kramas vi...



.. och pussas.

Daniel goes praktikant!

Så här gick de till när unga Daniel kom till affären som ny praktikant!



Fick sparken efter 3 timmar. Dom kallade mej för uppseendeväckande & rebellisk.

Äh, gjorde ju inget fel!! Sög mest på min banan. Och fnittrade med killarna.
 

När schlager ger allt!

Spelar freestyle med fräck musik... och räkna matte som jag ALDRIG kunnat.

... tack vare dessa 2 SCHLAGERS kan jag matte & svenska på samma gång!!

 

Cooooolt.

Finland vs. Sverige

Ibland hör man om jämförelse, tävlan och rivalitet mellan grannländer.

Finska Sanna är en duktig & snygg skådespelare. Svenska Izabella Scorupco likaså.



Finlands största backhoppare Matti Nykänen är ju HOT. Likaså Sveriges Ljungberg




Äh, Sveriges största gaybloggare Dennis är trendig. Det är jag också.



Silvia är ju supervacker. Men Finlands president Tarja är också JÄTTESÖT!



Äh tycker rivalitet är löjligt. Alla har vi våra triumfkort.

Tommy tycker om mig

Tittade med sessorna på Pippi igår...

Drömde i natt att jag skrattade med Tommy så vi fick ont i magen.




Jisses. Undrar vad det betyder. Drömtydare någon?

Daniel goes söndagsläsning

På söndagar brukar jag ligga lågt. Och plocka fram andra bloggar!



(har nämligen sååå fullt upp med annat)

Joja, Svenska Mia är en snäll och rar bloggerska. Hon har intervjuat mig. Läs här



Och Pjoltas är en superskön kille med bra humor som man får skratta gött till.



(Näpp. Dags för tårtbit nummer 18. Hojta till om Du vill bli länkad nästa söndag!)

Daniel goes gömda minnen

Solen lyser. Tittar ut mot horisonten. Försöker fånga det förflutna



Jag och min fagre finska gayvän försöker minnas. Minnen - det förgångna.



Vi tittar ut över havet. Vi försöker plocka fram det gömda. Det glömda.



Vi försöker nämligen komma på koden till mitt bankkort

(annars kan jag ju inte köpa KÖRV till kvällens grillkalas)


När Daniel goes Doris Café i finnbyn

En gubbe stiger in nykter och tar en öl. Jag är smutsig, trött med flottigt hår.

Ju mer han dricker desto mer STIRRAR han



Tycker ni ÖL gör mig snyggare?

När Daniel får skämmas!

Hon talade så glatt med mig på stan. Kunde inte placera henne. Frågade vem hon är.

(fröken) Men Daniel, vi har setts MASSOR med gånger!!!!!
(jag) Var arbetar ni?
(fröken) PÅ ALKO!!
(systemet)



Oj. Jisses. Hur kunde jag glömma. Sedan fnittrar jag och skäms.


Daniel behöver er support!

Tänker vinna finska schlagerfinalen 2011 med denna låt och hemvideo.



Men behöver er support. Så klappa med händerna och dansa & sjung med:

Da dirlanda da dirlan dirlan daa...

(Speciellt grannarna älskar min koreografi. Doftar bara 12 points!)

Daniel goes härlig vårdag



När SEXIGA killar går förbi försöker jag slafsa körv med stil



Men är lite ovan med saftig, mustig, STOR & HET körv.

(grillsäsongen har ju inte kommit igång ännu)


Kom igen folk - upp & hoppa!

Mormor fick hjärtat i maggropen när hon steg på... och såg mej fnittra på golvet.



Så kan det gå när man tar fram syrrans gamla videokassetter. Häng på! Skitkul.

När Daniel tackar för sig.

På söndagar brukar jag ha bloggfri dag men tänkte framöver lyfta fram söndagsbloggar.

Helen är DUKTIG på att rita! Det finns få personer i världen som har en skönhetsprick nära näsan. Madonna, Cindy Crawford och Daniel Fagerholm.


Alexandra skriver om lysande ögonblick. Om vardagens snapshots. En positiv tjej.
Hon skickade en boklista till mig: LISTAN. Ditt liv i listor.



10 mest pinsamma tillfällen då jag varit naken

1. Såg en sexig man i ångbastun. "Tappade" tvålen i simhallen och fnittrade. Med närmare titt var det bara min gamle rektor
2. Tappade brallorna när jag hoppade från hopptornet... till allas förtjusing...
3. när en väninnas pojkvän till doktor undersökte mig i anus medan jag fnittrade.

Jisses. Tror vi slutar här.

Daniel goes bröst-överdos

Mormor i finnbyn bjöd på hemkokat körsbärsvin.

Och jag blev EXTRA fnittrig och pillade på en massa bröst.


 
(ska aldrig dricka mormors körsbärsvin igen)


RSS 2.0